کارگردان «عنکبوت» در اکران خصوصی این فیلم سینمایی که شب گذشته ۲ اسفندماه برگزار شد، از خط قرمزهایی که برای ساخت این اثر وجود داشته است، سخن گفت.
به گزارش سینماسینما، اکران خصوصی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرجزاد و تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی عصر روز دوشنبه دوم اسفندماه در پردیس سینمایی شمیران برگزار شد.
در این مراسم عوامل فیلم از جمله محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، ابراهیم ایرجزاد، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخنژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد بابایی، محمد حمزه ای، حسن مصطفوی، امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح الله برادری، جمعی از منتقدان، اهالی رسانه، عکاسان و… حضور داشتند.
ابراهیم ایرجزاد کارگردان «عنکبوت» در ابتدا ضمن خیر مقدم به مهمانان بیان کرد: باعث خرسندی و خوشحالی من است که امشب شما به تماشای «عنکبوت» مینشینید. ما از سال ۹۶ تصمیم به ساخت این اثر گرفتیم اما از همان ابتدا با هزار یک اما و اگر مواجه شدیم.
وی ادامه داد: باید از افراد زیادی تشکر کنم اما لازم میدانم از جواد نوروزبیگی و محمدصادق رنجکشان که ریسک بزرگی برای سرمایهگذاری روی این پروژه انجام دادند، قدردانی کنم چراکه احتمال توقیف «عنکبوت» کم نبود اما بزرگی و حمایت این عزیزان باعث شد که ما شاهد ساخته شدن این اثر باشیم.
کارگردان «عنکبوت» با اشاره به اینکه موضوع فیلم بر مبنای اتفاقی است که ۲۰ سال پیش در مشهد رخ داده است، مطرح کرد: من خود اهل مشهد هستم اما از همان ابتدا برای ساخت این فیلم دور شهر مشهد خط قرمز کشیده شد و ما اجازه نداشتیم برای فیلمبرداری در آن جا حضور پیدا کنیم همچنین در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا میکرد، خط قرمز پروژه ما بود.
ایرجزاد ادامه داد: ما برای ساخت فیلم به دنبال لوکیشنهایی بودیم که شهر دیگری را نمایندگی نکند. از سوی دیگر اجازه استفاده از لهجه مشهدی نداشتیم پس تنها روی کاراکترهای اصلی تمرکز کردیم یعنی بازیگران سعی کردند آوا و آهنگ کمرنگی را در صدای خود ایجاد کنند که در گوش مخاطب اشاره غیرمستقیم به مساله مورد نظر شود.
وی با اشاره به اینکه فیلم با همه محدودیتها ساخته شد اما خط قرمزها در شهر مشهد تا زمان اکران ادامه پیدا کرد، یادآور شد: «عنکبوت» ۲۶ بهمن ماه روی پرده سینماها رفت اما چهار تا پنج روز اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد همچنین این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما سوژه خود را تحمیل کرد و هم اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.
کارگردان «عنکبوت» در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: من از ساخت «عنکبوت» دو هدف داشتم؛ اول آنکه فیلم را به شکلی بسازم که از اصل سوژه مراقبت کنم. دوم به دنبال آن بودم که فیلم در همین دوره، برای همین مردم و در همین سینماها رنگ پرده ببیند که خوشبختانه این اتفاق افتاد. امیدوارم نتیجه زحمات گروه با توجه به فشارها، محدودیت و سنگاندازیها مورد قبول مخاطبان واقع شود.
پخش خارجی این فیلم سینمایی برعهده کمپانی Dream Lab Films به مدیریت نسرین میرشب و پخش داخلی آن که هم اکنون روی پرده سینماهای کشور است، برعهده شرکت نمایش گستران است.
محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، حمیدرضا هدایتی راد، نیوشا علیپور، یوسف خسروی و با حضور فرید سجادی حسینی از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.
عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از کارگردان ابراهیم ایرجزاد، تهیهکننده: جواد نوروزبیگی، جانشین تهیهکننده و سرمایهگذار: محمدصادق رنجکشان، نویسنده: اکتای براهنی، مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری، تدوین: سهراب خسروی، موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، طراح چهرهپردازی: مجید اسکندری، طراح صحنه: آیدین ظریف، طراح لباس: نازنین خزاعی، مدیر صدابرداری: طاهر پیشوایی، مجری طرح: امیرحسین نوروزبیگی، مدیر تولید: شهاب علیبخشی، جلوههای ویژه رایانهای: سینا قویدل، جلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیک، اصلاح رنگ: کامران سحرخیز، لابراتوار: استودیو روشنا، مدیر تدارکات: حسین میرزامحمدی، دستیار اول کارگردان: محمدرضا کشمیری، برنامهریز: سیدجواد حسینی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، فیلم پشت صحنه: باران جعفری، عکاس: حبیب مجیدی و مشاور رسانهای: نغمه دانش آشتیانی.
عکس داخل متن گزارش از مرضیه کارآمد است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- درباره سریال «محکوم»/ محکوم به تماشا
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- «محکوم» در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





