مدتهاست که خبر از ساخت سریال “احضار” به تهیهکنندگی و کارگردانی رامین عباسیزاده برای پخش از شبکه نمایش خانگی در رسانهها دست به دست میشود و حالا قرار است به گفته مجری طرح این سریال به زودی و پس از گذشت سه سال کار وارد شبکه نمایش خانگی شود.
به گزارش سینماسینما، “احضار ” سریالی است که در ژانر وحشت کار شده است و در خلاصه داستان آن آمده است: اغلب ترسها با شناخت از بین میروند، اما ترسهایی که تا مرگ ناشناخته میمانند، هرگز رهایمان نمیکنند. سلیمه رنگزن، الهه جعفری، شهریار ربانی، کیمیا ملایی، بنیامین پیروانی، یاسمن همتی، حسین صیف، نرگس امینی، شیما مرزی، مریم عباس زاده، سهیل محمودی، بهارخانی بازیگران این مجموعه هستند.
شهاب کاظمی مجری طرح این سریال گفت: فصل اول این سریال برای ۱۰ قسمت آماده شده و زمان توزیع آن نیز بعد از اتمام سریال “شهرزاد ” خواهد بود؛ اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است و تا دو هفته دیگر و پس از اخذ پروانه نمایش این اتفاق رخ خواهد داد.
وی در ادامه درباره ژانر سریال توضیح داد: ژانر سریال وحشت است، البته بدون تقلید از غرب با معیارهای ایرانی و در قالب ملودرام با تم عشق و خیانت که ماورالطبیعه را هم در بر میگیرد.
کاظمی همچنین اظهار کرد: در طی این مدتی که زمان داریم تا پخش در تلاش هستیم یکسری اطلاعات اولیه به مخاطب درباره ژانر وحشت بدهیم؛ تفکر مخاطب ایرانی بیشتر روی بازیگران است و ما در سریالمان از بازیگر چهره استفاده نکردیم؛ بنابراین باید اطلاع رسانی شود تا مخاطب با آگاهی به سراغ آن بیاید. ضمن این که در این ژانر در اکثر کارهایی که انجام شده است چه در داخل و چه در خارج از کشور بیشتر تک قسمت کار شده و به این شکل سریالی نبوده است و در تمام آثار موفق این سبک نیز از چهره شاخصی که در ذهن مردم جا افتاده استفاده نمیکنند و طبیعت این کار به این شکل است تا مخاطب بتواند باور کند و همذات پنداری با شخصیتها داشته باشد.
وی درباره شیوه انتخاب بازیگران گفت: ما برای انتخاب بازیگران هم به سراغ بازیگران تئاتر رفتیم و هم فراخوان دادیم. در بخش فراخوان تمام کسانی که انتخاب شدند تحت آموزش قرار گرفتند و بعد کار تولید آغاز شد. زمان بسیاری صرف تمرین شد و به همین دلیل برای تولید ۱۰ قسمت، سه سال انرژی گذاشتیم. این که چرا به سراغ بازیگران چهره نرفتیم هم دلیل داشت. تمام بازیگران سینما یک پیش زمینه در ذهن مخاطب دارند و ممکن است بازی در این نقش برای مخاطب باورپذیر نباشد و آن ترس و دلهرهای که ما به دنبالش بودیم به درستی جواب ندهد. در چند سال گذشته هم تجربههای سینمایی در این ژانر اتفاق افتاده ولی درست به دلیل همین آشنایی بازیگران از اصل و واقعیت دور ماند. حالا ما در حال شکستن این تابوها هستیم و بازیگرانی را انتخاب کردیم که برای اولین بار است مخاطب آنها را میبیند. شاید در این ژانر آثار موفقی در سینمای جهان وجود داشته باشد که از بازیگران چهره بهره گرفتهاند ولی اگر هم این اتفاق افتاده است بازیگران بسیار برجسته بازی کردند و آنقدر توانایی داشتند که مخاطب هم نقش را باور کند. در سینمای ایران مخاطب همواره از بازیگران چهره یک ذهنیتی دارد که تغییر آن کار بسیار سختی است.
مجری طرح سریال “احضار ” در پاسخ به این سوال که انتخاب این ژانر برای شبکه نمایش خانگی آن هم بدون بازیگر چهره ریسک است، چطور حاضر به پذیرفتن آن شدند، بیان کرد: تحقیقاتی که قبل از تولید داشتیم دال بر ریسک پذیری بود، اما سعی کردیم متفاوت باشیم و با توجه به حفظ استانداردهای جهانی اما ایرانیزه شده از این سوژه استفاده کنیم. ضمن این که این ژانر، بسیار مورد توجه مخاطب است و بازار بکری هم دارد، اما تا الان روی آن کار نشده است. رامین عباسی زاده هم سابقه کار روی این ژانر را داشت. در تلویزیون و زمانی که فضا محدودتر بود قبل از حضور پررنگ فضاهای مجازی و ماهوارهها در بین مردم او سریال “او یک فرشته بود”،”سقوط یک فرشته ” و بسیاری از آثار دیگر را برای اولینبار در تلویزیون روی آنتن برد وتجربیات خوبی هم در این زمینه کسب کرد. از سوی دیگر ما تحقیقات گستردهای روی مخاطب و آثار خارجی و داستانهایی از این دست و همچنین مباحث دینی و مذهبی داشتیم و مشاورین متعددی ما را در این راه همراهی کردند. بستر برای مخاطب آماده شده و فقط باید آگاهی داد تا با ژانر وحشت ارتباط برقرار کند. امیدوارم که مخاطب پیشاپیش قضاوت نکند و اجازه دهد کار دیده شود و بعد درباره آن قضاوت صورت بگیرد. همانطور که سینمای تجربی داریم و فضا را برای کسب تجربه در سینما فراهم کردیم باید این ژانر را هم در سریال سازی داشته باشیم و ریسک کنیم؛ امیدواریم بازخورد مثبتی داشته باشد.
وی افزود: غالب هزینه ما در این سریال صرف تولید شده، در ایران هزینه تولید بالاست و اغلب هم به دستمزد بازیگران میانجامد و سوپراستارها دستمزد بالایی دارند، اما ما این هزینه را روی بخش تولید انجام دادیم و بازیگران دستمزد نجومی نداشتند. همیشه یک کار خوب براساس کهن الگوهای داخلی بیشتر جواب میدهد تا الگوی خارجی و ژانر وحشت داخلی جذابیت بیشتری برای مخاطب داخلی دارد تا فرهنگ بیگانه.
کاظمی در خاتمه عنوان کرد: ادامه تولید این سریال به مخاطب و بازخورد او بستگی دارد امیدواریم که بتوانیم سطح سلیقه مخاطب را تغییر دهیم و کار دیده شود. این سریال در بخش خصوصی تولید شده است و امیدواریم که از اثرمان حمایت شود تا بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.
منبع: هنر آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- اکران بسته فیلم کوتاه ژانر وحشت در گروه سینمایی هنروتجربه از ۱۲ مهر
- جزئیاتی از مصوبه نظارت صداوسیما بر نمایش خانگی/ مجلس چهزمانی مصوب میکند؟
- جبلی: به وعدهمان در قبال شبکه نمایش خانگی عمل میکنیم
- جایزه بزرگ جشنواره فرانسوی به «آکتور» رسید
- مجلس برای دستمزدهای سریالهای نمایش خانگی قانون تعیین میکند؟
- رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی: قانون، وزارت ارشاد را مسئول تنظیمگری در حوزه محتوای سمعی و بصری میداند
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- سینمای ترسناک ایران جان میگیرد؟
- حامد عنقا: توفیق «مهمونی» طهماسب حسرت دارد نه نگرانی
- علیرضا افخمی: سانسور در تلویزیون نتیجه قبل را ندارد/ ضرورت تجربه در کنار جوانگرایی
- کمیته مشترک رفع موانع اشتغالزایی و تولید در نمایش خانگی تشکیل شود
- نامه دو صنف سینمایی به رئیسجمهوری درباره واکسیناسیون هنرمندان
- چرا قسمت آخر سریال «احضار» پخش نشد/ توضیحات کارگردان
- درهای بسته!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران