پیمان معادی پس از حاشیه اخیر سریال «افعی تهران» مبنی بر شکایت آموزش و پرورش، از مخاطبان درخواست کرده تا به قدردانی از معلمان خود بپردازند و در عین حال تاکید کرده است، «شخصیت ساختگی ناظم به هیچوجه پرچمدار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست».
به گزارش سینماسینما، حاشیه اخیر سریال سامان مقدم از این قرار است که در روزهای گذشته خبری مبنی بر شکایت وزارت آموزش و پرورش از عوامل ساخت سریال «افعی تهران» منتشر شد که به دلیل سکانس مواجهه شخصیت آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) با ناظم مدرسهاش بود و این صحنه را که در قسمت هشتم سریال «افعی تهران» پخش شد، «توهین به مقام معلم» تلقی کردند.
بر این اساس، غلامعباس ترکی ـ معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ـ در نامهای از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواست ضمن تشکیل پرونده قضایی جهت رسیدگی به تخلفات سازندگان و عوامل تولید سریال «افعی تهران»، چگونگی صدور مجوز و نحوه نظارت بر تولید و پخش مجموعه مذکور از سوی ساترا به عنوان متولی قانونی موضوع نیز در دستورکار قرار گیرد.
همچنین مدیرکل حقوقی، املاک و معاضدت قضایی وزارت آموزش و پرورش از شکایت و اعلام جرم رسمی دفتر حقوقی و قضایی وزارت آموزش و پرورش علیه دست اندرکاران اصلی یکی از سریالهای نمایش خانگی خبر داد و با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش اولین مدافع حقوق معلمان است و یکی از وظایف دفتر حقوقی و واحدهای حقوقی تابعه در سراسر کشور نیز معاضدت قضایی از جامعه یک میلیونی فرهنگیان است، اعلام کرد: در جهت برخورد با این اقدام ناشایست و غیراخلاقی نویسنده و کارگردان و عوامل سریال یاد شده، شکایت و اعلام جرم رسمی وزارت آموزش و پرورش به دادستان عمومی و انقلاب ارائه و توقف پخش سریال مورد اشاره و برخورد قانونی لازم تقاضا شده است.
واکنش پیمان معادی و دفاع از شاغلین نظام آموزشی کشور
پیمان معادی ـ فیلمنامه نویس و بازیگر اصلی سریال «افعی تهران» ـ اخیرا با انتشار تصاویری از دوران مدرسه و معلم قدیمی خود در صفحهی شخصیاش، درباره این سکانس حاشیه ساز نوشت: «بازنشر سکانسهای شاخص سریال افعی تهران باعث بحث و تبادل نظر میان مخاطبین سریال و کاربران شبکههای اجتماعی شده است. در این بین مواجهه شخصیت اصلی داستان با ناظم مدرسهای که سابقه تنبیه بدنی دانشآموزان را داشته بیش از همه مورد تحلیل قرار گرفته است.»
او در ادامه آورده است: «لزوم توضیح این نکته مایه تعجب عوامل سازنده «افعی تهران» شده که شخصیت ناظم مدرسه در این سریال به عنوان یک شخصیت ساختگی به هیچوجه پرچمدار تمام شاغلین نظام آموزشی کشور نیست. همانطور که شخصیت اصلی سریال به عنوان یک منتقد و کارگردان سینما، روانشناسِ قصه، مدیر مهدکودک و سایر شخصیتهای این مجموعه نمایشی با تمام نقاط ضعف و قوت خود نماد اعضای صنفشان به حساب نمیآیند. عوامل ساخت سریال «افعی تهران» از اهمیت نهاد مدرسه و معلم در تربیت مردم یک جامعه آگاه هستند و به خوبی میدانند که بعد از خانواده مهمترین نهاد موثر در پرورش افراد یک جامعه، مدرسه است.»
معادی در بخش پایانی این پُست توضیحی همچنین نوشته است: «عوامل سازنده سریال «افعی تهران» ضمن قدردانی از همراهی گسترده تماشاگران از همه مخاطبان دعوت میکنند تا در راستای قدردانی از معلمین سختکوش، عالم و فداکاری که آنها را در مسیر رشد فردی و تحصیلی یاری کردند در شبکههای اجتماعی با ذکر نام و سال تحصیلی از ایشان به نیکی یاد کنند تا «افعی تهران» بهانهای برای قدردانی از این عزیزان شریف باشد.»
مرور حاشیهای قدیمی با سحر دولتشاهی
اظهارات اخیر پیمان معادی در تکریم جایگاه معلمان و توضیحات وی درباره شخصیتهای این سریال به نظر میرسد، حالا پرونده حاشیه جدید را مختومه کند؛ ضمن اینکه ساخته سامان مقدم در قسمتهای قبل هم با حاشیههایی از جنس دیگر مواجه بوده است.
پیشتر گریم سحر دولتشاهی در این سریال و نقش او به عنوان تراپیست مورد انتقاد برخی رسانهها قرار گرفته بود. یکی از سکانسهای ثابت سریال «افعی تهران»، «اتاق درمان» است و عملکرد درمانگر حاضر در این سریال به گونهای است که واکنش برخی از کارکنان این صنف را به دنبال داشته است. به اعتقاد آنان عملکرد درمانگر حاضر در این سریال با چهارچوبهای تخصصی درمان روانشناختی تضادهای چشمگیری دارد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- «وحشی»؛ اولین حضور سریالهای ایرانی در تورنتو
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «آه سرد» آنلاین اکران میشود
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «سودابه» آنلاین اکران میشود
- تابستانِ ولرم پلتفرمها
- یک موفقیت برای «در انتهای شب»؛ هدی زینالعابدین و پارسا پیروزفر از جشنواره اسپانیایی جایزه گرفتند
- «کارناوال» رامبد جوان به زودی در شبکه نمایش خانگی
- «علت مرگ: نامعلوم» به اکران آنلاین رسید
- «در آغوش درخت» به اکران آنلاین رفت
- رضا عطاران با «اجل معلق» به شبکه نمایش خانگی میآید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





