تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۶:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154301

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس ارشاد خطاب به ساترا نوشت: دستور فرمائید سکانس‌های مربوط به نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت‌های منتشر شده و نیز قسمت‌های آتی حذف شود.

به گزارش سینماسینما، مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مدو لباس ارشاد در نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر نسبت به  سریال دراکولا اعتراض کرده و خواهان حذف سکانس‌هایی شده است. این نامه‌نگاری در حالی انجام شده است که مجوز تولید و توزیع شبکه نمایش خانگی در اختیار وزارت ارشاد است و ساترا فقط مجوز سامانه‌های آنلاین را در اختیار دارد با این حال خانم شفاپور ترجیح داده است که با ساترا مکاتبه کند.

در این نامه آمده است:

جناب آقای امامیان ریاست محترم سازمان تنظیم مقررات و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر
باسلام و احترام
با استناد به ماده ۱ قانون ساماندهی مد و لباس مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و تاکید بر حفظ و تقویت فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی و ترغیب عموم مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی، همچنین طبق مصوبه کارگروه ساماندهی مدولباس، هرگونه نمایش زنده لباس یا هرگونه استفاده از مدل زنده ممنوع می‌باشد.

ضمن اینکه نمایش زنده لباس مصداق صریح استفاده از جذابیت‌های جنسی زن و در نتیجه مغایر با شئونات اسلامی و کرامت زن (موضوع بند ۶ ماده ۳ آئین نامه نظارت بر نمایش فیلم و اسلاید و ویدئو) می‌باشد؛ از طرف دیگر به استناد بندهای “ج”، “د” و “ل” از بخش ۲، بندهای “پ” و “ج” از بخش ۳ و بند “ج” از بخش ۴ دستورالعمل شاخص‌های لباس، استفاده از سربند یا توربان ممنوع است. علاوه بر این، به استناد بند ۱ از بخش الف آئین نامه تعیین مصادیق و آرایش‌های غیرمجاز مصوب وزارت کشور، سبک پوشش توربان که نوعی کلاه محسوب می‌شود جزو مصادیق لباس غیرمجاز می‌باشد.

حال با توجه به انتشار سریال جدید “دراکولا” در شبکه نمایش خانگی و عدم رعایت ضوابط، قوانین و مقررات مصوب جمهوری اسلامی ایران، نمایش زنده لباس و مدلینگ، نمایش پوشش‌های نامناسب بازیگران ترویج و اشاعه الگوهای غربی و مغایر با قانون و فرهنگ ایرانی اسلامی توسط سازندگان آن سریال زمینه‌ساز آسیب‌های جدی و هنجارشکنی در سطح جامعه می‌باشد. مقتضی است با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری برنامه‌های سمعی و بصری بر مخاطبان و آحاد جامعه، خواهشمند است دستور فرمائید سکانس‌های مربوط به نمایش زنده و استفاده از مدل زنده از قسمت‌های منتشر شده و نیز قسمت‌های آتی حذف گردد. ثانیاً درخصوص قسمت‌های درحال ساخته سبک پوشش توربان حذف گردد.

سیده مرضیه شفاپور

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها