«مسیح پسر مریم» با این که بعد از سه سال مجوز اکران را گرفت، قرار است به شکل سریال از شبکه نمایش خانگی پخش شود.
به گزارش سینماسینما، «مسیح پسر مریم» به کارگردانی علی جعفرآبادی و نویسندگی مشترک علی جعفرآبادی و امیر ابیلی در سال ۱۴۰۰ برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر و اکران در سینماها آماده نمایش شده بود. اما این فیلم به خاطر قصهای که داشت از جشنواره بازماند. «مسیح پسر مریم» داستان ملتهبی دارد و در فضای از دهه ۵۰ شمسی روایت میشود. داستانش قصه متفاوتی دارد و داستان در محله بدنام شهر میگذرد.
پیش از جشنواره چهلم، بهروز افخمی که یکی از اعضای هیات انتخاب فیلمها بود، به ضعف «مسیح پسر مریم» اشاره کرده و گفته بود که در این فیلم زنان با پوششی غیرقابل باور نشان داده شدهاند و همین هم سرآغاز چالشها برای فیلم شد. با این حال «مسیح پسر مریم» بعد از سه سال توانست مجوز اکران خودش را بگیرد اما گویا مدیر جدید اوج تصمیم گرفته تا این فیلم سینمایی به جای آن که روی پرده برود؛ در قالب سریال پخش شود. مشخص نیست «مسیح پسر مریم» در چند قسمت و از کدام پلتفرم پخش خواهد شد.
این دومین بار است که اوج تصمیم میگیرد فیلم سینمایی که تولید کرده را به یک سریال تبدیل و از شبکه نمایش خانگی پخش کند.
پیش از این فیلم سینمایی «روز بلوا» به سریال تبدیل شد و از شبکه نمایش خانگی به نمایش درآمد. نسخه فیلم سینمایی «روز بلوا»، به نویسندگی مهران کاشانی، کارگردانی بهروز شعیبی و تهیهکنندگی محمدرضا تختکشیان، سال ۹۸ برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر پخش شد اما به دلیل همزمانی با پاندمی کرونا هیچگاه به صورت عمومی اکران نشد. اضافه شدن راشهای جدید و تکمیل قصه در قالب سریال، در ۳ قسمت آماده پخش شد. بابک حمیدیان، لیلا زارع، محسن کیایی، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه و داریوش ارجمند از بازیگران اصلی فیلم بودند.
منبع: همشهری آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- یک فیلم توقیفی مجوز اکران گرفت
- همزمان با پخش جهانی اتفاق میافتد؛ عرضه سریال جاسوسی «لانه خرگوش» در فیلمنت
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- توزیع سه سریال در شبکه نمایش خانگی، بدون مجوز ساترا
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- واکنش سازمان سینمایی به حواشی سریالهای نمایش خانگی
- طعنه وکنایه مجری تلویزیون به کنارگذاشتن یک فیلم از جشنواره : برای شما حلال بود، الان حرام شد؟
- محمدرضا فروتن به «جزیره» سیروس مقدم پیوست/ آغاز تصویربرداری در کیش
- هشدار سازمان سینمایی به علاقهمندان بازیگری
- اولین تصویر از حسن معجونی در نقش ناصرالدین شاه + عکس
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





