کارگردان «دینامیت» و سریال شبکه نمایش خانگی «جادوگر» به نامه اخیر ساترا واکنش نشان داد و گفت: من همچنان به صحت این نامه شک دارم.
به گزارش سینماسینما، «مسعود اطیابی» کارگردان سینما و تلویزیون گفت: این نامه ساترا، نامه تفرقه برانگیزی است که من فکر میکنم واقعیت ندارد و ابزاریست برای خراب کردن صدا و سیما. زیرا نگارش چنین نامهای با این بندها، فقط از دشمن برمیآید. امکان ندارد این نامه را یک مدیر دلسوز نوشته باشد.
وی ادامه داد: چنین برخوردی بخصوص با بخش خصوصی تعجب آور است. سالهای سال تلویزیون، تبلیغ واگذاری امور به بخش خصوصی را میکرد. در سالهای اخیر، خصوصیسازی یکی از اولویتهای مهم کشور بوده است و مقام معظم رهبری هم به حمایت از تولیدات بخشهای خصوصی تاکید کردهاند. الان چطور خصوصی سازی بد شده و دشمن رسانه ملی شده است؟
وی افزود: متاسفانه دوستان نهادهای نظارتی فکر میکنند گروههای هنری با نظارت مخالفاند درحالیکه ما نه تنها با نظارت مخالف نیستیم که بر این اتفاق مصر هم هستیم و برایمان فرقی نمیکند که از کجا مجوز بگیریم و کدام سازمان ناظر بر تولیدات ماست. اما آنچه که برای ما تولیدکنندگان حوزه فرهنگ و هنر ناراحت کننده است حضور افراد غیر متخصص و غیر ایمن در امور نظارتی است. متاسفانه اکثر مدیرانی که دوستانه سر کار آمدهاند به همان روال دوستانه، ناظرینی را سرکار میآورند که نه تخصص و آگاهی دارند و نه انگار در بین مردم زندکی کردهاند.
اطیابی خاطر نشان کرد: یک رفتارهای مشکوکی در شیوههای نظارت به خصوص در ارکان سازمان صدا و سیما وجود دارد که قصد و هدفش تخریب این سازمان در نگاه مردم است. اینها در امور نظارتی نفوذ کردهاند و با شیوههای نظارتیشان به سمتی میروند که مردم نسبت به این سازمان بی اعتماد شده و به سمت تنفر بروند.
این کارگردان همچنین گفت: اگر لیستی از ممیزیهای این آقایان به شما ارائه کنم یک کتابچه فکاهی طنز به دست شما میآید که سرتاسرش خندههای گریه آور است. من فیلمساز بعد از ممیزیها خودم یکبار ممیزی میکنم و میبینم گاهی دوستان ناظر، چیزهایی را ندیدهاند که اتفاقا مناسب پخش نبوده است. نمیدانم چرا موارد مهم را نمیبینند و به موارد بی اهمیت، حساست نشان میدهند. برای مثال واژه «مذاکره» از تمام فیلمها در میآید و این از تعمد است.
این کارگردان با اشاره به نقش پررنگ نمایش خانگی در تولیدات نمایشی با کیفیت، افزود: در عرصه فرهنگ وقتی تولیدات نمایش خانگی با برنامههای تلویزیونی مقایسه میشود به مراتب قویتر و بهتر از تلویزیون است. تلویزیون در فعالیتهای چند سال اخیرش با کدام تولیدش مردم را شاد کرده و به زندگی در همین مملکت امیدوار کرده است؟
اطیابی در پایان گفت: باز هم بر این عقیدهام که این نامه باید خارج از کشور و برای ایجاد آشوب و نفاق و برای از هم پاشیدگی سیستم رسانهای ما تدوین شده باشد. من همچنان به صحت این نامه شک دارم.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- بیانیه «پلتفرم شیدا» درباره ادعای مطرح شده؛ رفتار غیرحرفهای را نمیپذیریم
- تهیهکننده سریال خبر داد؛ «سووشون» رفع توقیف شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش نماوا به مسدودی پس از عرضه سریال «سووشون»
- با حکم رئیس سازمان صداوسیما؛ رمضاننژاد رئیس جدید ساترا شد
- نقدی علمی بر عملکرد صدا و سیما
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- آخرین وضعیت انتشار سریال «تاسیان»
- درآمد ۲۲ هزار میلیاردی اپراتورهای اینترنتی از محل پلتفرمها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





