اولین حضور سریالهای ایرانی تولید شبکه نمایش خانگی در جشنواره تورنتو با «وحشی» هومن سیدی رقم خورد.
به گزارش سینماسینما، پنجاهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو از جشنوارههای الف جهان، در حالی دیشب ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ به پایان رسید که سریال «وحشی» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی توانست با حضور در بخش غیررقابتی پرایمتایم نظر منتقدان، کارشناسان و شرکتکنندگان از فستیوالها و شبکههای جهانی را به خود جلب کند.
بخش پرایمتایم که در چند سال اخیر در جشنواره TIFF راهاندازی شده است ویژه نمایش سریالهای مطرح جهان است. نکته قابل توجه درباره بخش پرایمتایم این است که شاخصترین و باکیفیتترین سریالهای روز جهان را برای عرضه انتخاب میکند.
این برای نخستین بار است که یک سریال و یک پلتفرم ایرانی در جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو (TIFF) حضور یافته است.
سریال «وحشی» محصول اختصاصی پلتفرم فیلمنت به تهیهکنندگی محمدرضا صابری در حالی در جشنواره به نمایش در آمد که تمامی بلیتهای نمایش آن بهسرعت فروش رفته و با استقبال منتقدان و تماشاگران نیز روبهرو شد. همچنین «وحشی» مورد توجه دستاندرکاران فستیوالها و خریداران جهانی قرار گرفت.
علی سرتیپی مدیر عامل فیلمنت، هومن سیدی نویسنده و کارگردان و جواد عزتی بازیگر نقش اول مرد «وحشی» در فستیوال حضور داشتند.
در این بخش تنها ۶ سریال از سراسر جهان پذیرفته شده بودند که اغلب آنها تولید نتفلیکس هستند و در کنار آنها برای اولینبار یک سریال از ایران نیز حضور یافته بود.
پنجاهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم تورنتو، از تاریخ ۴ تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۵ (مصادف با ۱۳ تا ۲۳ شهریور ۱۴۰۴) در کانادا برگزار شد.
سریال «وحشی» داستان داود اشرف، کارگر یک معدن را روایت میکند که به اتهام قتل دستگیر شده و مسیر زندگیاش دستخوش تحولی جدی میشود. جواد عزتی، نگار جواهریان، احسان امانی، علیرضا ثانیفر، مهدی صباغی و محمد صابری از جمله بازیگران این سریال هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- اکران آنلاین «پیرپسر» متوقف شد
- اکران آنلاین فیلم «پیر پسر» آغاز شد
- نیلوفر کوخانی بهترین بازیگر زن جشنواره تورنتو شد
- «کارناوال» در یک چهارم نهایی
- سریال «وحشی»؛ الهامی واقعی از یک اسطورهی شوم
- برای اولینبار در ایران؛ نسخه ترمیم شده «باشو غریبه کوچک» در شبکه نمایش خانگی منتشر شد
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- نگاهی به «EPiC: الویس پریسلی در کنسرت»؛ من را با میکروفونم خفه کنید
- «آه سرد» آنلاین اکران میشود
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- تحلیل ساختاری درام «وحشی» با تطبیق پیرنگ با فیلم «یک پیامبر» ژاک اودیار/ قهرمان رانده، پیامآور تقدیر
- بازیگران سریال «از یاد رفته» معرفی شدند
- «سودابه» آنلاین اکران میشود
- تابستانِ ولرم پلتفرمها
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





