پیشبینی میشود اکران «درون بیرون ۲» حس شادی را دوباره برای پیکسار رقم بزند.
به گزارش سینماسینما، در حالی که برآورد میشود دنباله فیلم موفق «درون بیرون» در سال ۲۰۱۵ در روزهای افتتاحیه خود بتواند فروشی ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلاری را در داخل آمریکا تجربه کند، چنین موفقیتی میتواند آغاز دور جدیدی از موفقیتها برای پیکسار باشد. این در حالی است که با چنین موفقیتی این انیمیشن میتواند از پرفروشترین فیلمهای سال تا به اینجا که شامل «تلماسه: قسمت دوم» با افتتاحیه ۸۲.۵ میلیون دلاری و «گودزیلا در برابر کونگ: امپراتوری جدید» با فروش افتتاحیه ۸۰ میلیون دلاری بود، جلو بیفتد.
از آنجا که این فیلم تنها فیلم جدید آخر هفته خواهد بود، احتمالاً به راحتی میتواند «پسرهای بد: بران یا بمیر» ویل اسمیت را به مکان دوم براند.
«المنتال» یا «بنیادی» که تابستان پیش اکران شد بدترین افتتاحیه پیکسار را با ۲۹.۶ میلیون دلار به نام خود کرد و «لایتیر» که فیلمی از دنیای «داستان اسباببازی» در سال ۲۰۲۲ بود، افتتاحیه ۵۰ میلیون دلاری را تجربه کرد. در حالی که «المنتال» در نهایت ۴۹۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت که بسیار بهتر از آغاز کار نامناسبش بود، اما «لایتیر» که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده بود کارش را با ۲۲۶ میلیون دلار به پایان برد.
پیکسار که زمانی با ساختن انیمیشنهایی مانند «داستان اسباببازی»، «در جست و جوی نمو»، «شگفتانگیزان»، «بالا» و «وال-ای» استاندارد طلایی فیلمهای خانوادگی را تعیین میکرد، با فرستادن پشت سرهم ۳ فیلم متوالی «روح»، «لوکا» و «قرمز شدن» به دیزنی پلاس برای پشتیبانی از سرویس استریم جدید این شرکت در دوران پاندمی، به نوعی موجب شد تا مخاطبان خانوادگی عادت کنند تا در خانه بنشینند و منتظر نمایش چنین فیلمهایی باشند. همه این سیاستها موجب شد تا این کمپانی به تازگی ۱۷۵ کارمند یا ۱۴٪ از نیروی کار خود را اخراج کند تا بتواند بر فیلمهای بلند سینمایی تاثیرگذار تمرکز کند.
سینماداران معتقدند «درون بیرون ۲» که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده از طنز و جذابیتی برخوردار است که میتواند موفقیت فیلم نخست را تکرار کند. «درون بیرون» سال ۲۰۱۵ با افتتاحیه ۹۰.۵ میلیون دلار در داخل آمریکا، در نهایت ۳۵۶ میلیون دلار در داخل و ۸۵۸.۸ میلیون دلار در سطح جهانی کارش را به پایان برد.
انتظار می رود دنباله این فیلم که از همین آخر هفته در سطح بینالمللی نیز اکران میشود، از نمایش در ۶۰ درصد بازارهای خود ۵۰ میلیون دلار به دست آورد و موفقیت فیلم نخست را در گام اول تکرار کند.
«درون بیرون ۲» به کارگردانی کلسی مان که نخستین فیلم بلندش را کارگردانی می کند، درباره یک دختر جوان به نام رایلی و احساساتی است که در سرش وجود دارد. رایلی با گذراندن دوران بلوغ، احساسات جدیدی از جمله اضطراب با صداپیشگی مایا هاوک، حسادت با صداپیشگی آیو ادبیری، خجالت با صداپیشگی پل والتر هاوزر و نوستالژی با صداپیشگی ژون اسکوییب را کشف میکند.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردهایی که با یک فروش انفجاری جابهجا شد/ فروش ۳ روزه «موآنا ۲»؛ بهترین افتتاحیه انیمیشنی از والت دیزنی
- گزارشی از فیلمهای پرمخاطب جهانی؛ ۱۰ فیلم پرفروش سال ۲۰۲۴ همه دنباله هستند!
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- «من نفرتانگیز ۴» با فروش ۲۳۰ میلیون دلاری آغاز به کار کرد/ حکمرانی انیمیشنها بر سینماها
- «درون بیرون ۲» میلیاردی شد/ دلگرمی برای پیکسار
- رکورد تاریخی انیمیشن دیزنی در ۲۴ ساعت
- اعتراض و اعتصاب کارمندان دیزنیلند پاریس
- نامزدهای جوایز آنی معرفی شدند/ نتفلیکس در صدر
- «قرمز شدن»؛ فرصتی برای گفتگوهای سازنده درباره تغییرات بلوغ
- برونوی درونت را ساکت کن!/ نگاهی به انیمیشن «لوکا»
- نسخه غیرقانونی «لوکا» در چین، فروش محصول پیکسار را کاهش داد
- برشهای کوتاه/ انیمیشن کوتاه «شناور»
- برشهای کوتاه/ تریلر انیمیشن لوکا
- سیری در «روح»/ Soul به روایت تصویر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





