تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ۲۲:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187091

سینماسینما: اخباری از نحوه ارتباط بازار فیلم کن با سینماگران ایرانی منتشر شده است، اما به پایگاه اطلاعات بازار کن که سری بزنید، سیناندو به ما خواهد گفت که این اخبار چندان درست هم نیست.

مثلا، شنیده شده بازار فیلم جشنواره کن، در زمان برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در بهمن ماه ۱۴۰۱، زیرساخت‌های سیناندو را در اختیار بازار بین المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایران قرار داده بود، غرفه ای را به نام «سینمای ایران» با نشانی ایمیل و سایت بنیاد سینمایی فارابی اختصاص داده و از این طریق، مدیر عامل بنیاد فارابی، مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و معاون بین الملل بنیاد فارابی، فارغ از اینکه به کن سفر کرده باشند یا نه، رسما در بازار ثبت نام کرده‌اند. در این غرفه، قرار بود دو شرکت خصوصی ایرانی هم فعالیت کنند و فیلم های خود را پخش کنند. علاوه بر این، مدیر بین‌الملل سازمان سینمایی سوره هم در بازار حاضر است.
در زمانی که بیشتر پخش کنندگان ایرانی حاضر نشدند زیر چتر فارابی حاضر شوند، برخی پخش کنندگان در زیر چتری حضور پیدا کرده‌اند که شرکت اماراتی انیمیشن فینیکس (به مدیریت برادران دالوند) راه انداخته است.
با توجه به اطلاعات فعلی سایت سیناندو، شرکت های مستقر در ایران به شرح زیر برای پخش، خرید و یا تولید مشترک محصولات سینمایی در بازار فیلم کن ثبت نام کرده‌اند:
– آتوزینما پیکچرز – آزاده مسیح زاده
– الی ایمیج – الهه نوبخت/ حضور در کن بدون غرفه
– ایریماژ (تنها برای بازار کن آنلاین) – محمد اسفندیاری، امیر اسفندیاری و کامیار محسنین/ غیبت در کن
– پرشیا فیلم – علی حاجی قاسمی
– پویانمایی آریا (با نام شرکت ثبتی پویانمایی فینیکس در امارات) – داریوش دالوند، کیانوش دالوند، شاپور ستوده‌منش، فهیمه پورقاسم، الهه گودرزی، علیرضا لوایی و حسن نجاریان دریانی / حضور در کن و غرفه
– رویاهای سفید – آرش صادقی لواسانی نیا، مستانه مهاجر، سعید دلفانی، فرید شریفی، سینا جعفریه مطبعه‌چی، مهرداد طباطباییان بیدگلی، رسا شیخ الاسلام زاده، پیمان قاسم خانی، سیده میترا ابراهیمی، امیر حسین افراشته پور و رضا سهیلی خوانساری/ حضور در کن و غرفه
– سینمای ایران – سید مهدی جوادی، رائد فریدزاده، محمد حمیدی مقدم و رسول صدرعاملی
– سینه پورت – بلال طاهری
– قرن ۲۱ – عمران حسینی ثانی، محمد رضا میرزا محمد اصفهانی
– مستقل های ایرانی – محمد اطبایی، آیدا رمضانی، نوید محمدزاده و سکینه حسینی/ حضور در کن و غرفه
– هفت چشمه – میلاد خسروی
– هنر هفتم – علیرضا شاهرخی/ غیبت در کن

در کنار این شرکت کنندگان، شرکت های دریم لب و کانون فیلمسازان مستقل ایرانی که در خارج از ایران فعالیت می‌کنند، محصولات سینمای ایران را در بازار فیلم کن عرضه می‌کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها