سینمای اسپانیا و کره جنوبی، فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ددلاین، آکادمی فیلم اسپانیا کمدی درام «رئیس خوب» به کارگردانی «فرناندو لئون آرانائو» را به عنوان نماینده این کشور در نود و چهارمین دوره جوایز اسکار انتخاب کردند.
«خاویر باردم» بازیگر مطرح سینمای اسپانیا در این فیلم در نقش یک صاحب کارخانه فریبکار نقشآفرینی کرده است. «رئیس خوب» نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره بینالمللی فیلم سن سباستین اسپانیا تجربه کرد.
فیلم «مادران موازی» ساخته جدید «پدرو آلمادوار» و «مدیترانه: قانون دریا» به کارگردانی «مارسل بارنا» نیز دو گزینه دیگر آکادمی فیلم اسپانیا برای اسکار ۲۰۲۲ بودند که در نهایت فیلم «رئیس خوب» توانست فرصت حضور به عنوان نماینده اسپانیا را کسب کند.
سینمای کره جنوبی نیز که با فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» تاریخ سازی کرد و برای نخستین بار به صورت همزمان جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم بینالمللی را به خود اختصاص داد، امسال با انتخاب شورای فیلم کره جنوبی، فیلم «فرار از ماگادیشو» ساخته «ریو سونگ-وان» را برای رقابت در اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کرد. این فیلم اکشن بر اساس داستان واقعی فرار دیپلماتهای کره جنوبی و کره شمالی در جریان جنگ سومالی در دهه ۱۹۹۰ میلادی ساخته شده است.
طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در این شاخه الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشتن دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.
«من مرد تو هستم» به کارگردانی «ماریا شرادر» (آلمان)، «ساختمان سفید» به کارگردانی «کاویش نانگ» (کامبوج)، «کندو» به کارگردانی «بلرتا باشولی» (اکوادور)، «کازابلانکا بیت» ساخته «نبیل عیوش» (مراکش) و «آبادی» به کارگردانی «ایوان ایکیچ» (صبرستان)، «هیچ ردی به جا نگذار» ساخته «جان پی. ماتوژینسکی» (لهستان) و «زیردریایی» ساخته «آلفردو لئون لئون» (اکوادور)، «سه شیر به ونیز میروند» ساخته «جونید یورگی» (آلبانی)، «فوسکا» به کارگردانی «شین برتناش (ایرلند)، «شامبالا» ساخته «آرتیکپای سویاندوکوف» (قرقیزستان)، «سانرمو» به کارگردانی «میروسلاو ماندیچ» (اسلوونی) و «جاده های بد» به کارگردانی «ناتالی وروژبیت» (اوکراین)؛ از جمله فیلم هایی هستند که تا کنون برای رقابت در اسکار بین المللی ۲۰۲۲ معرفی شدهاند.
آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- در آمریکا تب اسکار بالا میرود
- «تاجی» به اسکار رفت/ «آمیگدال» آماده نمایش شد
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- سه فیلمساز ایرانی در آکادمی داوری؛ فیلمهای بینالمللی واجد شرایط اسکار معرفی شدند
- موفقیت «یک تصادف ساده» در گیشه سینماهای فرانسه و آمریکا
- درباره انتخاب نماینده ایران برای معرفی به آکادمی اسکار/ تا خورشیدی بالای سرت، چه وقت دوام بیاورد
- یک اثر ایرانی دیگر در اسکار ۲۰۲۶؛ فیلم شهرام مکری نماینده تاجیکستان شد
- فیلمی درباره کشتار نانجینگ؛ چین «محکوم به حق» را به اسکار فرستاد
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- جعفر پناهی خطاب به آکادمی اسکار: انحصار دولتی در انتخابِ نماینده بخش بینالمللی را بشکنید
- گلایه حامد بهداد از کمیته انتخاب فیلم برای اسکار؛ سر «پیر پسر» را بریدید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





