مراسم اعلام برندگان شصت و هشتمین دوره جوایز «دیوید دی دوناتلو» موسوم به اسکار سینمای ایتالیا با اعطای جایزه اصلی به فیلم «هشت کوه» برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «هشت کوه» ساخته مشترک «فلیکسون گرینینگن» و «شارلوت واندرمیرش» جایزه بهترین فیلم، فیلمنامه غیراصلی، تصویربرداری و صدا را از جوایز سالانه آکادمی فیلم ایتالیا کسب کرد.
این فیلم که اکران موفقی در سینماهای هنری آمریکا داشته روایتگر دوستی چند دههای بین دو پسر ایتالیایی به نام های پیترو و برونو است که یکی از شهر و دیگری یک پسر چوپان از آلپ است.
از آنجایی که کارگردانان این فیلم بلژیکی و غیرایتالیایی هستند، کسب جایزه بهترین فیلم از آکادمی سینمای ایتالیا موفقیت بزرگی برای این فیلم محسوب میشود.
در سایر بخشها، «شب بیرونی» ساخته «مارکو بلوکیو» که یک مینیسریال درباره ربودن و ترور «آلدو مورو» نخستوزیر سابق ایتالیا در سال ۱۹۷۸ توسط بریگادهای سرخ است، برنده بهترین جایزه کارگردانی و همچنین بهترین بازیگر مرد برای «فابریزیو گیفونی» بازیگر نقش مورو به ارمغان آورد. این فیلم جایزه بهترین تدوین و چهرهپردازی را نیز به خانه برد.
فیلم سینمایی «سپتامبر» ساخته «جولیا لوئیز اشتایگروالت» نیز علاوه بر کسب جایزه بهترین کارگردانی فیلم اول، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای «باربارا رونکی» شد و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «فرانچسکو دلیوا» (نوستالژی) و «امانوئلا فانلی» (سیسیتا) رسید.
«فبلمنها» ساخته «استیون اسپیلبرگ» هم جایزه بهترین فیلم خارجی را از جوایز سینمایی آکادمی فیلم ایتالیا (دیوید دی دوناتلو) دریافت کرد.
امسال جایزه ویژه دیوید دی دوناتلو به «ایزابلا روسلینی» بازیگر ۷۰ ساله ایتالیایی-آمریکایی اعطا شد.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





