«جودی فاستر» بازیگر و کارگردان برنده اسکار آمریکایی به عنوان دریافت کننده امسال جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، مسئولان برگزاری جوایز فیلم بریتانیا از اعطای جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» در سال ۲۰۱۶ به «جودی فاستر» خبر دادند.
«کایرا برن» رئیس بفتای لسانجلس در بیانیهای در این باره گفت: “اعطای این جایزه همزمان با چهلمین سالگرد ساخت دو فیلم «راننده تاکسی» و «باگزی مالون» بسیار مناسب است و این که «جودی فاستر» با بازی در این دو فیلم کاملا متفاوت خود را به عنوان یک چهره بینالمللی معرفی کرد نیازمند استعداد کمیاب و ویژهای است. انتخابهای «فاستر» به عنوان بازیگر و کارگردان او را به عنوان یکی از مستعدترین سینماگران دوران ما بدل کرده است”.
دوران فعالیت حرفهای ۵۰ ساله «جودی فاستر» از سن سه سالگی شروع شد، زمانی که وی در یک تبلیغ تلویزیونی جلوی دوربین رفت اما بازی در فیلم «راننده تاکسی» (۱۹۷۶) ساخته «مارتین اسکورسیزی» در نقش «آیزی» بود که «فاستر» را به یک چهره شناخته تبدیل کرد.
این بازیگر ۵۳ ساله تاکنون ۴ بار نامزد جایزه اسکار بازیگری شده و دو بار برای فیلمهای «متهم» (۱۹۸۸) و «سکوت برهها» (۱۹۹۱) اسکار نقش اصلی زن دریافت کرده است.
وی همچنین دز طول این سالها در چندین سریال از جمله «سه پسر من» و «ماه کاغذی» ایفای نقش کرده است.
تنوع نقشهایی که «فاستر» ایفا کرده، بسیار زیاد است و از ژانرهای وحشت، ظالمانه و تخیلی تا احساسی، طنز و کودکانه را شامل میشود. از میان فیلمهای او که به موفقیت تجاری دست یافتهاند میتوان به «تماس» (۱۹۹۷)، «اتاق وحشت» (۲۰۰۲)، «نقشه پرواز» (۲۰۰۵)، «نفوذی» (۲۰۰۶) و «شجاع» (۲۰۰۷)، «کشتار» (۲۰۱۱) و «الوسیون» (۲۰۱۳) اشاره کرد.
«جودی فاستر» کارگردانی دو اپیزود از سریال «نارنجی همان سیاه است»، یک اپیزود از سریال معروف «خانه پوشالی» و همچنین فیلم «مانی مانستر» با بازی «جورج کلونی» و «جولیا رابرتس» را نیز بر عهده داشته است.
«مریل استریپ»، «استیون اسپیلبرگ»، «دنزل واشنگتون»، «آنگ لی» و «ساموئل ال.جکسون» از جمله دریافت کنندگان پیشین جایزه دستاورد سینمایی «استنلی کوبریک» از جوایز بریتانیا هستند.
مراسم جوایز فیلم بریتانیا روز ۲۸ اکتبر (۷ آبان) در بورلی هیلتون لسانجلس برگزار میشود.
منبع: ایسنا به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- با حضور مریل استریپ؛ ساخت «شیطان پرادا میپوشد۲» آغاز شد
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- یک غافلگیری در کن؛ دنزل واشنگتن نخل طلای افتخاری گرفت
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- خبرهایی از ساخت دنباله «شیطان پرادا میپوشد»/ دیزنی هنوز تایید نکرده است
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- گزارش سیفالله صمدیان از جشنواره فیلم کن/ از کاپولا تا مریل استریپ و علی عباسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





