آوا دوورنی به عنوان اولین کارگردان سیاهپوست زن در تاریخ سینما برای ساختن یک فیلم ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، آوا دوورنی کارگردان فیلم تحسین شده «سلما» درباره مبارزات نژادی در آمریکا، برای ساخت فیلم کمپانی دیزنی انتخاب شد.
او به این ترتیب اول زن رنگین پوست تاریخ شد که یک فیلم با بودجه بزرگ را کارگردانی می کند.
«چین و چروک در زمان» فیلم کمپانی دیزنی است که آوا دوورنی برای ساخت آن انتخاب شده است.
کارگردان «سلما» از ماه فوریه برای کارگردانی پروژههای متعددی مورد توجه قرار گرفت و ابتدا برای ساخت «پلنگ سیاه» برای کمپانی مارول انتخاب شده بود اما سرانجام برای ساخت نسخه اقتباسی از کتاب مدلاین لنگل انتخاب شد.
این کارگردان در توییتر درباره این خبر نوشت: از دیزنی برای این که با انتخاب من این فاصله را برداشت تشکر میکنم.
دوورنی سومین زنی است که در تاریخ برای ساخت پروژهای ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شده و پیش از او کاترین بیگلو برای پروژه سال ۲۰۰۹ با عنوان «کی ۱۹» و پتی جنکینس برای پروژه هنوز اکران نشده «زن شگفتانگیز» برای نشستن روی صندلی کارگردانی فیلمی پرهزینه انتخاب شده بودند.
کتاب «چین و چروک در زمان» توسط چلسی کلینتون در نشست ملی دموکراتها مطرح شد و او با اشاره به این کتاب از خاطرات دوران کودکیاش یاد کرد. این رمان با تمرکز بر دختر بچهای که تلاش دارد تا پدر دانشمندش را نجات دهد، نوشته شده است. در این فیلم قرار است یک دختر بچه سیاهپوست که در زمان دست به سفر میزند و در کائنات سفر میکند، تصویر شود.
این کارگردان پس از این که دو سال پیش در اسکار مورد بی توجهی قرار گرفت با حمایت زیادی از سوی منتقدان و کارگردانها و بازیگران روبه رو شد و به تلافی آن امسال سال خوبی را پشت سر گذاشت. فیلم مستند او به عنوان اولین فیلم غیرداستانی برای افتتاح جشنواره فیلم نیویورک در ماه سپتامبر انتخاب شد و سریال تلویزیونی او برای کانال اپرا وینفری نیز که پاییز روی آنتن میرود قرار شده فصل دومی داشته باشد.
منبع: مهر به نقل از گاردین
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





