تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۳:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64890

به مناسبت چهلمین سال ساخته شدن فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» ساخته استیون اسپیلبرگ این فیلم در سینماهای آمریکا به نمایش درآمد.

به گزارش سینماسینما، فیلم اسپیلبرگ در سال ۱۹۷۷ که با تمرکز بر یوفو و بیگانگان ساخته شده بود با عنوان «برخورد نزدیک از نوع سوم» موجی جدید در سینما ایجاد کرد.

این فیلم که برمبنای فیلمنامه‌ای به قلم خود اسپیلبرگ ساخته شد با بازی ریچارد دریفوس، فرانسوا تروفو، ملیندا دیلن و تری گار جلوی دوربین رفت.

موسیقی این فیلم کار جان ویلیامز بود و فیلمبرداری آن راویلموش ژیگموند و جان ای. آلونزو انجام دادند.

این فیلم ۱۳۵ دقیقه‌ای که با بودجه ۱۹ میلیون دلاری ساخته شد بیش از ۳۰۳ هزار دلار در سطح جهان فروش کرد. این فیلم سینمایی علمی-تخیلی درباره وجود یوفوها در سطح زمین است.

از کلود لاکومب کارشناس فرانسوی پدیده بشقاب‌های پرنده خواسته شده تا گزارش هواپیماهای جنگی درباره ناپدید شدن تی. بی. ام آونجر در ماموریتی در سال ۱۹۴۵ و یافته شدن دوباره‌اش در بیابان سونورا را بررسی و باز بینی کند. رخدادهای شگفتی در همه جای کره زمین روی می دهد. دکتر لاکومب می‌کوشد آنها را به روش دانشمندان با وجود زندگی فرازمینی پیوند دهد که از این راه در پی تماس با آدمیان است. در همان هنگام که دست اندرکاران می کوشند از انتشار خبرها جلوگیری کنند، جیلیان و روی پی در پی دچار الهامات فزاینده و روشنی درباره مکانی اسرارآمیز که در آن برخورد و دیدار با بشقاب پرنده‌ها روی خواهد داد، می شوند.

این فیلم که همزمان با «روزِ کار» در بخش‌های مختلف آمریکا و در نسخه‌ای با کیفیت بالای دیجیتالی(۴k) اکران شده موفق شد تا در تعطیلات آخر هفته، ۲.۳ میلیون دلار با نمایش در ۹۰۱ سالن سینما فروش کند.

«برخورد نزدیک از نوع سوم» در سایت روتن تومیتوز ۹۶ امتیاز از منتقدان کسب کرده‌است.

این فیلم از هشت نامزدی اسکار یک جایزه برد و در حالی که بهترین کارگردانی را به وودی آلن برای «آنی هال» واگذار کرد، اما موفقیت عظیمی در باکس آفیس به دست آورد.

این فیلم ۱۶ نوامبر ۱۹۷۷ برای اولین بار اکران شد اما در چهلمین سالگرد اکرانش همزمان با روزِ کار راهی سینماها شده و قرار است به مدت یک هفته روی پرده باشد.

در حالی که در این فیلم ریچارد دریفوس ۲۸ ساله در نقش اصلی بازی کرده اما انتخاب اسپیلبرگ برای این نقش استیو مک کویین بود. انتخاب‌های بعدی وی داستین هافمن، آل پاچینو، جین هاکمن و جک نیکلسون بودند که همه آنها پیشنهاد بازی در این نقش را رد کردند.

منبع: مهر به نقل از آسوشیتدپرس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها