نمایش فیلم «مرگ استالین» در روسیه ممنوع شد.
به گزارش سینماسینما، هیاتی شامل چهرههای صنعت سینمای روسیه، در کنار برخی نمایندگان مجلس، اعضای جامعه تاریخی روسیه و نمایندگان وزارت فرهنگ روسیه پس از نمایش خصوصی فیلم «مرگ استالین» رای به ممنوعیت نمایش آن در روسیه دادند.
این هیات به ریاست یوری پولیاکف به این نتیجه رسید که فیلم «مرگ استالین» تلاشی ایدئولوژیک است و درباره آن گفت: «در این هیات هیچ کس نشانی از یک اثر هنری در «مرگ استالین» ندید.»
بر اساس برنامه قرار بود که «مرگ استالین» از ۲۵ ژانویه در روسیه اکران شود.
وزارت فرهنگ روسیه نیز با تایید ممنوعیت نمایش «مرگ استالین» در این کشور اعلام کرد: «ما در روسیه سانسور نداریم. ما از ارزیابیهای انتقادی درباره تاریخمان نمیترسیم. اما در عین حال مرزی میان تحلیل انتقادی تاریخ و هجو محض آن وجود دارد که به آن باور داریم.»
در ادامه بیانیه وزارت فرهنگ روسیه آمده است: «بسیاری از مردم کهنسال و برخی دیگر از مردم روسیه فیلم «مرگ استالین» را توهین به کل گذشته اتحاد جماهیر شوروی تلقی میکنند. شوروی کشوری بود که با ارتشی متشکل از مردم معمولی فاشیسم را شکست داد. حتی قربانیان استالینیسم هم در این فیلم مسخره میشوند.»
در فیلم «مرگ استالین» استیو بوشمی، سیمون راسل بیل، روپرت فرند و جیسون آیزاک داستان جنگ قدرت پس از مرگ استالین را به تصویر میکشد.
«مرگ استالین» در دو رشته از جمله بهترین فیلم ساخته بریتانیا نامزد جایزه بفتا شده است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفته فیلم روسیه در باغ کتاب تهران
- سینمای ایران جایگزین هالیوود در روسیه میشود؟
- پرسشهایی درباره یک دیدار سینمایی زیر سایه سیاست
- سینمای سیاسی؛ دوراهی تبلیغ و انتقاد
- پیتر فوندا بازیگر مطرح سینمای آمریکا درگذشت
- نیکول کیدمن تهیهکننده یک سریال شد/ زندگی یک زوج متخصص کشتار جمعی
- سیلویا مایلز، بازیگر «کابوی نیمه شب» درگذشت
- پگی استوارت، بازیگر فیلمهای وسترن آمریکایی درگذشت
- دفاع جانانه بازیگر نقش آریا استارک از پایانبندی «بازی تاج و تخت»
- جزییاتی تازه درباره پنجاه و یکمین فیلم وودی آلن
- انتقاد مریل استریپ از رواج رفتارهای ضدمردانه
- فیلم/ لحظه دریافت نخل طلای افتخاری آلن دلون با چشمانی اشکبار
- «بازی تاج و تخت» در آخرین قسمت هم گاف داد + عکس
- ملیسا مککارتی مجری یک برنامه استعدادیابی شد
- برگزیدگان جوایز تلویزیونی بفتا مشخص شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





