«ایزابل هوپر» بازیگر مطرح فرانسوی به عنوان رئیس هیات داوران بخش مسابقه اصلی هشتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، این هنرپیشه مشهور فرانسوی با جشنواره فیلم «ونیز» رابطهای دیرینه دارد و برای فیلمهای «داستان زنان» در سال ۱۹۸۸ و پس از آن با «لا سرمونیه» در سال ۱۹۹۵، هر دو به کارگردانی «کلود شابرول» برنده جایزه بهترین بازیگر این جشنواره شده است.
«هوپر» که در هشت فیلم با «کلود شابرول» همکاری کرده، پیوند نزدیکی با جشنواره فیلم کن نیز دارد، جایی که او در سال ۱۹۷۸ تندیس بهترین بازیگر زن را برای فیلم «ویولت» ساخته «کلود شابرول» دریافت کرد و در سال ۲۰۰۱ دومین جایزه بهترین بازیگر زن خود را در جشنواره کن برای بازی در نقش یک استاد موسیقی سادو-مازوخیستی در فیلم «پیانو» اثر «میشائیل هانکه» دریافت کرد.
این بازیگر در سال ۲۰۰۵ جایزه شیر طلایی ویژه ونیز را به خاطر نقش اصلیاش در فیلم «گابریل» دریافت کرد.
«هوپر» در سال ۲۰۱۷ اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در نقش قربانی تجاوز جنسی در فیلم «Elle» ساخته «پل ورهوون» دریافت کرد، نقشی که جایزه گلدن گلوب و جایزه اسپریت را برای او به ارمغان آورد. در سال ۲۰۲۲، جشنواره فیلم برلین نیز از این بازیگر ۷۱ ساله با اعطای خرس طلایی افتخاری تجلیل کرد.
به گزارش ددلاین، «آلبرتو باربرا» مدیر جشنواره ونیز درباره حضور «هوپر» در راس هیات داوران این جشنواره گفت: «ایزابل هوپر یک هنرپیشه بزرگ است و الهام بخش بسیاری از فیلمسازان بزرگ است و هرگز دعوت کارگردانان جوان یا نه چندان مشهور با داستانهای خوب را برای روایت رد نکرده است. تمایل بسیار زیاد او برای در صحنه بودن، نشانه هوش غیرمعمول او همراه با توانایی او در نگاه کردن به سینما فراتر از مرزهای جغرافیایی و ذهنی است که او را به یک رئیس ایده آل برای هیات داوران در جشنوارهای تبدیل میکند که درهای آن به روی تمام جهان باز است.»
هشتاد و یکمین دوره ونیز، به عنوان قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان از ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۷ تا ۱۷ شهریور) برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما؛ نسخه مرمت شدهی «باشو غریبه کوچک» در جشنواره ونیز
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- گفتوگو با مدیر جشنواره ونیز؛ سینما همچنان مؤثرترین راه برای اندیشیدن به دنیای معاصر است
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- فیلمهای بخش هفته منتقدان ونیز معرفی شدند/ فیلم یک سینماگر ایرانی در لیست
- یک فیلم ایرانی به بخش روزهای مولفین جشنواره ونیز راه یافت
- نویسنده مراکشی رئیس افتخاری بخش روزهای مؤلفین جشنواره ونیز شد
- فیلم کوتاه «نیمهباز، نیمهبسته» به بخش افقهای جشنواره ونیز راه یافت
- فیلمهای بخش کلاسیکهای ونیز معرفی شدند/ به یاد دسیکا و ماسترویانی
- با بازی مایکل کیتون؛ فیلم ترسناک تیم برتون ونیز ۲۰۲۴ را افتتاح میکند
- «ایزابل هوپر» جایزه لومیر فرانسه را دریافت میکند
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- مارکو مولر مدیر هنری یک جشنواره ایتالیایی شد
- معرفی برندگان جشنواره ونیز/ شیر طلا به «بیچارگان» رسید
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





