فیلم «باربی» ساخته «گرتا گرویگ» پس از دو هفته اکران به فروشی بالغ بر یک میلیارد دلار در گیشه جهانی دست یافت.
به گزار ش سینماسینما، فیلم سینمایی «باربی» با فروش ۵۳ میلیون دلاری، مجموع فروش خود در گیشه آمریکای شمالی را به ۴۵۹.۴ میلیون دلار رساند و از مرز یک میلیارد دلار در سطح جهانی عبور کرد تا کمپانی برادران وارنر به سود بزرگی دست پیدا کنند.
این فروش جهانی شامل ۵۷۲.۱ میلیون دلار در گیشه بینالمللی میشود تا «باربی» دومین فیلم سال ۲۰۲۳ نام بگیرد که پس از فیلم «برادران سوپر ماریو» (۱.۳۵ میلیارد دلار) محصول یونیورسال و ایلومینیشن از مرز یک میلیارد دلار عبور میکند.
اکران سینمایی «باربی» و فیلم سینمایی «اوپنهایمر» یک آخر هفته بزرگ ۱۸۰ میلیون دلاری در سینمای آمریکا علیرغم اعتصابات گسترده در هالیوود رقم زد و در مقایسه با آمار همین هفته در سال گذشته ۹۰ درصد و نسبت به سال ۲۰۱۹ نیز ۱۹ درصد رشد داشته است.
«باربی» ساخته «گرتا گرویگ» اولین فیلم در تاریخ سینماست که توسط یک زن به تنهایی کارگردانی شده است و به باشگاه میلیارد دلاریهای جهان پیوسته است. این فیلم در حال حاضر با پشت سر گذاشتن ۴۱۳ میلیون دلار که توسط «پتی جنکینز» در آمریکای شمالی با فیلم «زن شگفتانگیز» رقم خورده و فروش ۴۲۶ میلیون دلاری «کاپیتان مارول» به کارگردانی «آنا بودن» و «رایان فلک»، بزرگترین فیلم لایو اکشن آمریکا در تمام دوران برای یک کارگردان زن است.
«اوپنهایمر» ساخته «کریستوفور نولان» نیز مانند «باربی» در سومین هفته اکران فروش خوبی را به ثبت رساند و تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سرتاسر جهان فروخته است. این فیلم در آخر هفته میلادی که گذشت، ۲۸.۷ میلیون دلار در گیشه آمریکا فروخت و مجموع فروش آمریکای خود را به ۲۲۸.۶ میلیون دلار رساند. ساخته «نولان» در بازارهای خارجی هم ۵۲.۸ میلیون دلار دیگر فروخت تا به فروش جهانی ۵۵۲.۹ میلیون دلاری دست یابد.
«اوپنهایمر» با فروش جهانی بالغ بر ۵۵۲ میلیون دلار، در رتبه نخست پرفروشترین فیلمها درباره جنگ جهانی دوم بالاتر از دیگر ساخته خودش «دانکرک» (۵۲۷ میلیون دلار) و «نجات سرباز رایان» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» با فروش ۴۸۲ دلار قرار دارد.
این فیلم با بازخوردهای بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان رو به رو شده است. این فیلم نگاهی جامع به زندگی «جی. رابرت اوپنهایمر»، فیزیکدان نظری آمریکایی و از پیشگامان ساخت بمب اتمی دارد و در آن «کیلین مورفی» در نقش «رابرت اوپنهایمر» بازی کرده است.
فیلمنامه «اوپنهایمر» بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته شده و علاوه بر «کیلین مورفی» در نقش اصلی، «مت دیمون»، «امیلی بلانت»، «رابرت داونی جونیور» «کنت برانا» و «کیسی افلک» بازیگران اصلی این فیلم هستند.
منبع: ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- به کارگردانی گرتا گرویگ؛ مذاکره مریل استریپ برای نقش اصلانِ «نارنیا»
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- «درون بیرون ۲» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد/ عبور از «یخ زده ۲»
- زنان در جشنواره کن ۲۰۲۴/ حضور پررنگ در هیات داوران، کم تعداد در میان فیلمسازان
- هیات داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند/ گلادستون، کورئیدا و بایونا در فهرست
- معرفی پروژه جدید کارگردان «باربی»؛ گرتا گرویگ «نارنیا» را میسازد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





