چهلمین مراسم جوایز «اولیویر» به عنوان معتبرترین جایزه تئاتری انگلستان و اروپا، کاندیداهای خود را معرفی کرد که در بین آنها نام بازیگر مطرح مرد و زن سینما و تئاتر جهان دیده میشود.
به گزارش هالیوود ریپورتر، مارک رایلنس که در هشتاد و هشتمین مراسم جوایز آکادمی سینمایی اسکار توانست اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «پل جاسوسان» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ از آن خود کند، به فاصله یک روز از مراسم اسکار به عنوان کاندیدای بازیگری جایزه «اولیویر» مهمترین جایزه تئاتر انگلستان معرفی شد.
طبق فهرست کاندیداهای چهلمین مراسم جوایز «اولیویر» مارک رایلنس، بندیکت کمبربچ و کنت برانا از جمله چهرههای مطرح بازیگری جهان هستند که در بخش بهترین بازیگر مرد این دوره از معتبرترین جوایز تئاتری انگلستان، کاندیدا شدهاند. همچنین دیوید ساچت نیز از کاندیداهای بهترین بازیگر مکمل مرد این جایزه تئاتری است.
در بخش کاندیداهای بهترین بازیگر زن اصلی و مکمل چهلمین مراسم جوایز «اولیویر» نیز نام بازیگران مطرحی همچون نیکول کیدمن و جودی دنچ دیده میشود.
کاندیداهای بخشهای مختلف این دوره از جوایز تئاتری «اولیویر» به شرح ذیل معرفی شدهاند:
بهترین بازیگر مرد
کنت برانا برای بازی در نمایش «داستان زمستان»
کنت گراهام برای بازی در نمایش «پدر»
بندیکت کمبربچ برای بازی در نمایش «هملت»
آدریان لستر برای بازی در نمایش «مخمل سرخ»
مارک رایلنس برای بازی در نمایش «پادشاه و فارینلی»
بهترین بازیگر زن
جما آرترتون برای بازی در نمایش «نل جین»
دنیس گوگ برای بازی در نمایش «مردم، مکانها و اشیا»
نیکول کیدمن برای بازی در نمایش «عکس ۵۱»
جانت مکتیر برای بازی در نمایش «روابط خطرناک»
لیا ویلیامز برای بازی در نمایش «اورستیا»
بهترین بازیگر مکمل مرد
مارک گاتیس برای بازی در نمایش «سه روز در حومه شهر»
مایکل پنینگتون برای بازی در نمایش «داستان زمستان»
تام استوریج برای بازی در نمایش «بوفالوی آمریکایی»
دیوید ساچت برای بازی در نمایش «اهمیت ارنست بودن»
بهترین بازیگر مکمل زن
جودی دنچ برای بازی در نمایش «داستان زمستان»
میشله دتریک برای بازی در نمایش «نل جین»
ملودی گرو برای بازی در نمایشهای «پادشاه و فارینلی»
کاترین استیدمن برای بازی در نمایش «اوپنهایمر»
بهترین کارگردان
راب اشفورد و کنت برانا برای کارگردانی نمایش «داستان زمستان»
متیو دونستر برای کارگردانی نمایش «مأموران اعدام»
رابرت ایک برای کارگردانی نمایش «اورستیا»
جوناتان کنت برای کارگردانی نمایش «کولی»
چهلمین مراسم جوایز «اولیویر» روز ۳ آوریل ۲۰۱۶ (۱۴ فروردینماه ۹۵) برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فصل دوم «نه غریبه کامل»؛ قصهای که شکل نگرفت
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵؛ جایزه ویژه «زنان در حرکت» به نیکول کیدمن اهدا میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- پخش سریالی جدید با بازی نیکول کیدمن
- فریاد، فضیلت است/ یادداشتی بر فیلم «داگویل» با نگاهی به پرفورمنس «ریتم صفر» مارینا آبراموویج
- نیکول کیدمن در عرصه سیاست بازی میکند/ سریالی دربارهی سیا
- «ساعتها» در سینماتک خانه هنرمندان اکران و بررسی میشود
- تدوین جدید فیلم «استرالیا»/ باز لورمن فیلم سینمایی را سریال میکند
- «مرد شمالی»؛ فیلمی که باید روی پردهی سینما ببینید!
- شیرینیِ تلخ «خانوادهی ریکاردو بودن»/ یادداشت هالیوود ریپورتر
- «ساعتها»؛ ایستادن در نقطه آغاز پریشانی
- حاشیههای سفر نیکول کیدمن به هنگکنگ
- بازتولید شهروندانی تودهوار/ «داگویل»؛ روایتی از شهری بی در و دیوار
- آمنابار، کارگردانی سینمابلد که ویژگیهای انسانی را محترم میشمارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





