ملانی تیری بازیگر فرانسوی به عنوان رییس هیات داوران بخش دوربین طلایی جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از سایت جشنواره، جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ ملانی تیری را برای ریاست بخش دوربین طلایی این دوره برگزید.
این بازیگر سینمای فرانسه با تاکید بر اهمیت ساخته شدن فیلم اول یک کارگردان به عنوان چیزی شکننده و معجزهوار که میتواند سرنوشت کارگردان را تغییر دهد، گفت: سینما بر فراز همه هنرها جای دارد و همه سعی ما این خواهد بود که فیلمی را انتخاب کنیم که سازندهاش یکی از فیلمسازان بزرگ فردا باشد.
در این مسیر آدری آبیون از سوی فدراسیون صنعت سینما، لورن دیلاند از انجمن توزیعکنندگان فیلم، رومن کوگیتور کارگردان و فیلمنامهنویس و پییر-سیمون گوتمان منتقد فیلم از سوی انجمن منتقدان سینما و اریک کاراواکا بازیگر و کارگردان وی را همراهی میکنند.
امسال ۳۱ فیلم برای دریافت دوربین طلای جشنواره کن با هم رقابت میکنند.
دوربین طلای کن از سال ۱۹۷۸ اهدا میشود و به اولین فیلم برتر یک کارگردان تعلق میگیرد تا دریچههای جدیدی را به روی کارگردانهای جوان باز کند. جیم جارموش، میرا نیر، نائومی کاواسه، استیو مککویین و بهمن قبادی از دریافت کنندگان این جایزه در سالهای پیش هستند. این جایزه امسال در مراسم اهدای جوایز کن که شنبه ۱۷ جولای (۲۶ تیر) برگزار میشود به برندهاش اهدا میشود.
ملانی تیری ۲۰ سال سابقه کار بازیگری دارد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران نسل خودش شناخته می شود. وی اولین بار با بازی در فیلمی از جوزپه تورناتوره در سال ۱۹۹۸ روی پرده نقرهای دیده شد و بعد با ایفای نقش یک جوان شیزوفرنیک روی صحنه تئاتر رفت.
این بازیگر ۳۹ ساله از آن زمان تاکنون در فیلمهای متعددی بازی کرده که بازی در برابر کریستوف والتس در فیلمی از تری گیلیام و بازی در برابر بنسیو دل تورو در «یک روز عالی» از جمله آنها بودهاند. وی که یک جایزه سزار نیز در کارنامهاش دارد بازیگر یکی از نقشهای اصلی فیلم «۵ همخون» اسپایک لی در سال ۲۰۲۰ بود.
ویم وندرس، تیم راث، عباس کیارستمی، انیس واردا و سابین آزما از رییسهای قبلی جایزه دوربین طلایی کن بودند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران