تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۱ - ۱۹:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81753

با حضور فرانسیس فورد کاپولا در مراسمی که به میزبانی کمپانی فیلمسازی پارامونت انجام شد، یک ساختمان این مجموعه به یاد دوروتی آرزنر بانوی فیلمساز شد.
به گزارش سینماسینما، دوروتی آرزنر کارگردان اسطوره‌ای سینما که بیش از هر زن دیگری به صنعت فیلم خدمت کرد، دیروز پنجشنبه از سوی پارامونت مورد قدردانی قرار گرفت. این استودیو یکی از ساختمان‌هایش در هالیوود را طی مراسمی به نام این بانوی فیلمساز کرد.

آرزنر کارگردانی ۱۱ فیلم را برای پارامونت در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ انجام داد و نخستین عضو زن انجمن کارگردان‌های آمریکا در تاریخ بود.

در دهه ۱۹۶۰ وی در مدرسه فیلم یوسی‌ال‌ای به تدریس پرداخت و یکی از شاگردان وی که به زودی به چهره مشهوری بدل شد کسی نبود جز فرانسیس فورد کاپولا.

کاپولا برای حضور در مراسم گرامیداشت یاد این کارگردان، از شیکاگو به لس‌آنجلس رفت تا حق احترام به معلم سابق خود را به جای آورد. وی در این مراسم از آرزنر به عنوان فردی جدی که در عین حال قلبی به بزرگی دنیا داشت، یاد کرد که هر وقت به کلاس می‌آمد کلی بیسکویت و خوراکی با خود می‌آورد چون می‌دانست بسیاری از دانشجویان پول خرید خوردنی ندارند و دارند از گرسنگی می‌میرند.

کارگردان «پدرخوانده» همچنین برخی از ترفندهای حرفه‌ای را به یاد آورد که از آرنزر آموخته بود که شامل اهمیت نشستن با بازیگران روی صحنه و تمرین با آنها بود.

وی گفت :حتی وقتی امروز از کمک‌های ویدیویی استفاده می‌کند باز یاد حرف‌های معلمش می‌افتد که یادآور می‌شد این بازیگران هستند که کار را برای شما انجام می‌دهند و اگر یک لبخند شما را ببینند راهی برای سنجش کاری که دارند انجام می‌دهند پیدا می‌کنند.

کاپولا با یادآوری خاطره‌ای از این معلم در شبی در دانشگاه سخنانش را به پایان برد و با اشاره به این که خودش روی پله‌ها نشسته بود و آرزنر داشت راه می‌رفت گفت: او ایستاد و یک جعبه کراکر که همیشه برای دانشجویان گرسنه‌اش داشت به من داد و گفت «تو چیزی را که باید بسازی می‌سازی، من خیلی چیزها دیده‌ام و می‌دانم این اتفاق می‌افتد». بعد او در سایه‌ها ناپدید شد. درست مثل پایان‌بندی فیلم‌هایش … .

بعد کاپولا خطاب به تصویر بزرگی که از این کارگردان روی صحنه قرار داشت گفت: هیچوقت نمی‌توانم آنقدر که لازم است از شما خانم آرزنر برای همه چیزهایی که به من یاد دادید و همه کمک‌هایی که در ۵۰ سال بعدی زندگی حرفه‌ای‌ام به من کردید و برای پیش‌بینی‌هایی که به من اعتماد به نفس داد تا به یک کارگردان بدل شوم، تشکر کنم. متشکرم.

در این مراسم مدیر عامل پارامونت نیز حضور داشت و در نهایت پلاکی بر ساختمان لباس این استودیو نصب شد که به نام آرزنر بود.

آرزنر سال ۱۹۷۹ در ۸۲ سالگی درگذشت. او کارش را به عنوان یک هنرمند شروع کرد و بیش از ۵۰ فیلم ساخت.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها