رومن پولانسکی در لسآنجلس به دلیل تعرض به یک فرد خردسال در سال ۱۹۷۳ به دادگاه نمیرود.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، وکیل پولانسکی، الکساندر روفوس-ایزاکس به خبرگزاری فرانسه گفته است که پرونده پولانسکی که به تازگی در آمریکا مطرح شده بود، با رضایت طرفین حل شد و اکنون به طور رسمی محاکمه وی در آگوست ۲۰۲۵ منتفی شده است.
گلوریا آلرد، وکیل شاکی هم تایید کرد که طرفین با رضایت متقابل، شکایت را حل و فصل کردند.
در این دادخواست که ژوئن ۲۰۲۳ ارایه شد، ادعا شده بود که پولانسکی به یک دختر جوان در سال ۱۹۷۳ و هنگامی که او زیر سن قانونی بود، تجاوز کرد. گفته شد شاکی ماهها قبل در یک مهمانی با پولانسکی ملاقات کرده بود و برای شام به خانهاش دعوت شده و با نوشیدنی بیهوش شده بود.
پولانسکی این ادعا را از طریق وکیل خود رد کرد و در زمان طرح این ادعا اعلام کرد به شدت اتهامات را رد می کند و معتقد است محل مناسب برای رسیدگی به این پرونده دادگاه است.
پولانسکی از سال ۱۹۷۸ از آمریکا فراری است و به همین دلیل نمیتوانست خودش در دادگاه شرکت کند و باید از طریق ویدیویی در دادگاه شرکت میکرد. وی آن زمان و در آستانه صدور حکم دادگاه به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله از کشور فرار کرد و از آن زمان تاکنون بدون ترس از دستگیری نمیتواند به کشور بازگردد. در دهههای بعد، تلاشها برای حل پرونده جنایی و استرداد او ناموفق بوده است.
این کارگردان به تازگی با محاکمهای به اتهام افترا در پاریس از سوی بازیگر شارلوت لوئیس روبهرو شد که مدعی بود این کارگردان در ۱۶ سالگی به او تجاوز کرده است. در مصاحبهای در سال ۲۰۱۹ با مجله فرانسوی پاریس مچ، پولانسکی ادعای لوئیس را دروغ فجیع خواند و لوئیس هم از او برای افترا شکایت کرد. در ماه می، پولانسکی از این اتهامات تبرئه شد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
- درخواست رومن پولانسکی رد شد/ دادگاه حق را به آکادمی اسکار داد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





