رومن پولانسکی در لسآنجلس به دلیل تعرض به یک فرد خردسال در سال ۱۹۷۳ به دادگاه نمیرود.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، وکیل پولانسکی، الکساندر روفوس-ایزاکس به خبرگزاری فرانسه گفته است که پرونده پولانسکی که به تازگی در آمریکا مطرح شده بود، با رضایت طرفین حل شد و اکنون به طور رسمی محاکمه وی در آگوست ۲۰۲۵ منتفی شده است.
گلوریا آلرد، وکیل شاکی هم تایید کرد که طرفین با رضایت متقابل، شکایت را حل و فصل کردند.
در این دادخواست که ژوئن ۲۰۲۳ ارایه شد، ادعا شده بود که پولانسکی به یک دختر جوان در سال ۱۹۷۳ و هنگامی که او زیر سن قانونی بود، تجاوز کرد. گفته شد شاکی ماهها قبل در یک مهمانی با پولانسکی ملاقات کرده بود و برای شام به خانهاش دعوت شده و با نوشیدنی بیهوش شده بود.
پولانسکی این ادعا را از طریق وکیل خود رد کرد و در زمان طرح این ادعا اعلام کرد به شدت اتهامات را رد می کند و معتقد است محل مناسب برای رسیدگی به این پرونده دادگاه است.
پولانسکی از سال ۱۹۷۸ از آمریکا فراری است و به همین دلیل نمیتوانست خودش در دادگاه شرکت کند و باید از طریق ویدیویی در دادگاه شرکت میکرد. وی آن زمان و در آستانه صدور حکم دادگاه به اتهام تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله از کشور فرار کرد و از آن زمان تاکنون بدون ترس از دستگیری نمیتواند به کشور بازگردد. در دهههای بعد، تلاشها برای حل پرونده جنایی و استرداد او ناموفق بوده است.
این کارگردان به تازگی با محاکمهای به اتهام افترا در پاریس از سوی بازیگر شارلوت لوئیس روبهرو شد که مدعی بود این کارگردان در ۱۶ سالگی به او تجاوز کرده است. در مصاحبهای در سال ۲۰۱۹ با مجله فرانسوی پاریس مچ، پولانسکی ادعای لوئیس را دروغ فجیع خواند و لوئیس هم از او برای افترا شکایت کرد. در ماه می، پولانسکی از این اتهامات تبرئه شد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
- زنی قدرتمند که صحنه را تصاحب میکند/ نگاهی به فیلم «ونوس در پوست خز»
- کارآگاهان سینمایی (بخش هشتم)/ داستان یک زندانی ترفیع مقام گرفته/ ژرژ پیکار در «افسر و جاسوس»
- درخواست رومن پولانسکی رد شد/ دادگاه حق را به آکادمی اسکار داد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





