تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۴:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 76049

تخمین‌ها حاکی از آن است که رقم فروش باکس آفیس آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته باشد اما باز هم از ۱۱ میلیارد دلار بگذرد.

به گزارش سینماسینما، با استناد به کام‌اسکور که کارش ردیابی و تخمین فروش باکس‌آفیسی است، رقم فروش باکس‌آفیس آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۷ حدود ۲.۵ درصد کاهش داشته و به رقم فروش حدود ۱۱.۳۸ میلیارد دلار می‌رسد و این در حالی است که فروش ۴۰۰ میلیونی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» هم بخواهد درنظر گرفته شود.

تا روز کریسمس، فروش کلی داخلی باکس آفیس آمریکا برای یک سال ۱۰.۶۸ میلیارد یا ۲.۷ درصد کمتر از همان مقطع در سال گذشته است و اگر در ۶ روز نهایی سال ۲۰۱۷ نیز رقمی تقریبا بین ۶ روز سال پیش برابر ۴۰۸ میلیون دلار درنظر گرفته شود، این رقم به دست می‌آید.

به این ترتیب رقم کلی فروش سال ۲۰۱۷ بین ۱۱.۰۹ میلیارد و ۱۱.۱۱ میلیارد و در حدود ۲۷۰ میلیون دلار کمتر از سال پیش خواهد بود.

این رقم به معنی آن است که فروش داخلی نهایی کمتر از سال ۲۰۱۵ با فروش ۱۱.۱۴ میلیارد دلار است که دومین فروش بالا در تاریخ آمریکا رقم خورده بود. به این ترتیب آمار امسال می‌تواند سومین باری در طول تاریخ باشد که فروش داخلی آمریکا از رقم ۱۱ میلیارد دلار عبور کرده است.

سال ۲۰۱۲ این رقم برابر ۱۰.۸ میلیارد دلار و سال ۲۰۱۳ برابر ۱۰.۹ میلیارد دلار بود. سال ۲۰۱۴ هم رقم فروش ۱۰.۴ میلیارد دلار به دست آمد. جهش فروش قابل توجه سال ۲۰۱۷ با فروش غیرقابل تصور «برو بیرون»، «شکافتن» و «دیو و دلبر» کسب شد.

در عین حال ۲۰۱۷ سالی بود که تنها ۸ فیلم توانستند از فروش ۵۰۰ میلیون دلار فراتر بروند که در این میان «محافظان گالاکسی۲»، «زن شگفت‌انگیز»، «اسپایدر من-بازگشت به خانه» و «دانکرک» از فیلم‌های قابل توجه سال در فصل تابستان بودند، در حالی که بقیه تابستان بدون توجه خاصی پشت سر گذاشته شد.

جهش اصلی با شروع فروش «آن» در نوابمر آغاز شد و «ثور: رگناروک» و پس از آن «جنگ ستارگان: آخرین جدای» با فروش ۳۹۶ میلیون دلار در ۱۱ روز، از عوامل بالا رفتن فروش باکس آفیس سال ۲۰۱۷ به مرزی بالاتر از ۱۱ میلیارد دلار هستند.

با توجه به فیلم هایی که روز کریسمس اکران شدند و فروش پس از آن، انتظار می رود فروش ۶ روز پایانی این سال بسیار قابل توجه باشد. در ۶ روز آخر سال ۲۰۱۶، که «یک خشن: یک داستان جنگ ستاره ای» ۱۲۲ میلیون دلار کسب کرد. در سال ۲۰۱۵ نیز در روزهای نهایی آن، «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود» ۲۱۲ میلیون دلار فروش کرد.

پیش بینی می شود فروش «جنگ ستارگان: آخرین جدای» چیزی بین این ۲ رقم باشد.

منبع: مهر به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها