وین ونهورن بدلکار کهنهکاری که عمری با کلینت ایستوود همکاری کرده بود در ۹۲ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، وین (بادی) ونهورن که در بیش از ۳۰ فیلم با کلینت ایستوود همکاری کرده بود و کارگردانی چند فیلم را در کارنامهاش داشت، از دنیا رفت.
وی که از سال ۱۹۶۷ همکاری با ایستوود را آغاز کرده بود، در دوره بعد به عنوان مدیر بدلکاری فیلمهای ایستوود تا سال ۲۰۱۱ و تا ساخته شدن فیلم «جی.ادگار» به همکاری با وی ادامه داد.
ون هورن سه فیلم نیز با بازی کلینت ایستوود کارگردانی کرده بود که شامل «از هر راهی که میتوانی»، «استخر مرده» و «کادیلاک صورتی» است.
فیلم «از هر راهی که میتوانی» محصول سال ۱۹۸۰ در واقع ادامهای بر «از هر راهی ولی سست» ساخته جیمز فارکو و فیلم «استخر مرده» محصول ۱۹۸۸ پنجمین و آخرین فیلم از مجموعه «هری کثیف» با بازی ایستوود بود. پاتریشیا کلارکسون، لیام نیسون و جیم کری دیگر بازیگران این فیلم بودند.
یکی از نخستین نقشهای این بدلکار در مجموعه تلویزیونی «زورو» والت دیزنی بود. وی در دهه ۱۹۶۰ به عنوان بدلکار گری گوری پک، لی ماروین و جرمی استوارت هم نقشآفرینی کرد.
وی بدلکاری فیلمهای متعددی را در کارنامه داشت که «هری کثیف» در سال ۱۹۷۱، «راکی» در سال ۱۹۹۰، «کابوهای فضا» سال ۲۰۰۰، «عزیز میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ و «گرن تورینو» محصول ۲۰۰۸ از جمله آنها هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فریبخورده»؛ همچون شیاطینی از خواب بیدار شده که دنبال طعمه میگردند
- در ۹۵ سالگی؛ کلینت ایستوود، فیلم جدیدش را میسازد
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- با یک کمپین کوچک برای فیلم ایستوود؛ کمپانی برادران وارنر «هیئت منصفه شماره۲» را وارد اسکار میکند
- با اکرانی محدود؛ وداع نه چندان شکوهمند ایستوود با سینما
- اکران فیلم کلینت ایستوود و احتمال وداع با دنیای فیلمسازی
- تیم برتون از جشنواره لومیر جایزه گرفت/ عشق به هیولاها و آفرینش
- جشنواره توکیو با نمایش «گریه کن ماچو» ایستوود آغاز به کار کرد
- نگاهی به کارنامه و جایگاه کلینت ایستوود
- انتقاد تند و تیز پل شریدر از فیلم ایستوود/ «ماچوی گریان» یک «هری کثیف» کوچک شده است
- «ماچوی گریان» از نگاه کلینت ایستوود/ چرا در نود و چند سالگی هنوز کار میکنم؟
- علیرضا فتحی درگذشت/ اعلام زمان تشییع پیکر این بدلکار باسابقه سینما
- جزئیات جدید از حادثه مرگبار/ مهسا احمدی، بدلکار هالیوودی از ارشا اقدسی میگوید
- ارشا اقدسی درگذشت
- ارشا اقدسی به دستور پزشکش به خواب مصنوعی رفته
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





