تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۸:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 54916

دره خوشبختیبرندگان بخش تلویزیونی جوایز مهم بفتا ۲۰۱۷ معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، «بی.بی.سی» نوشت: در مراسم معرفی برندگان و اعطای جوایز «بفتا»ی تلویزیونی، سریال «دره خوشبختی» بهترین سریال درام شناخته شد و جایزه بخش بین‌المللی به سریال «مردم علیه او.جی. سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی» تعلق گرفت.

در بخش بهترین سریال درام آثاری چون «جنگ و صلح»، «دورل‌ها» و «تاج» نامزد شده بودند. از رقبای «او.جی سیمپسون» هم می‌توان به «چیزهای عجیب‌تر»، «شبِ…»، «شفاف» اشاره کرد.

این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد سریال «تاج» با پنج نامزدی، بیش از دیگر سریال‌ها جایزه ببرد. این اثر که درباره دوران حکومت «الیزابت» دوم در انگلستان ساخته شده، در بخش‌های بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و زن برای کسب «بفتا» کاندید شده بود. این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی «پیتر مورگان»، در بخش بهترین سریال درام نیز به مرحله نهایی راه پیدا کرده بود.

دو سریال «دره خوشبختی» و «Fleabag» در سه بخش نامزد شده بودند. در زمان اعلام نامزدهای «بفتا» ۲۰۱۷ هم با کمال تعجب مشاهده شد مجموعه‌های پرطرفداری چون «بازی تاج و تخت»، «جنگ و صلح» و «مدیر شیفت شب» تنها در یک بخش برگزیده شدند.

«بفتا»ی بهترین مینی‌سریال به «گنجینه ملی» اعطا شد که برای کسب این جایزه با آثاری چون «تاج توخالی: جنگ رزها» «راز» و «شاهد ا«سارا لانکاشایر» برای بازی در سریال «دره خوشبختی» به عنوان بهترین بازیگر زن نقش اصلی شناخته شد. «کلر فوی»، «جودی کامر» و «نیکی آموکا ـ برد» رقبای او برای کسب این جایزه بودند.

در بخش بهترین بازیگر مرد نقش اصلی نام «عادل اختر» به عنوان برنده اعلام شد. بازیگر سریال «پدرم مرا کشت» با هنرپیشه‌هایی چون «بندیکت کامبرباچ»، «بابو کیسی» و «رابی کلترین» رقابت کرد.

«وونمی موساکو» برای بازی در «دامیلولا، پسر دوست‌داشتنی ما» و «تام هولندر» بازیگر سریال «مدیر شیفت شب» عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد «بفتا» ۲۰۱۷ را کسب کردند.عدام» رقابت کرده بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها