فیلمبرداری اقتباس از رمان «صد سال تنهایی» در کلمبیا، کمک اقتصادی ۲۲۵ میلیارد پزو (معادل ۵۱.۸ میلیون دلار) به این کشور رسانده است.
به گزارش سینماسینما، بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس، فیلمبرداری سریال جدید با اقتباس از رمان «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز در کلمبیا با به کمک اقتصادی ۲۲۵ میلیارد پزو (معادل ۵۱.۸ میلیون دلار) در این کشور همراه بوده است.
مدیر بخش آمریکای لاتین نتفلیکس در مصاحبه با ددلاین این رقم را بهعنوان شاخصی از تأثیر این پروژه بر تولید ناخالص داخلی کلمبیا معرفی کرده و افزود که این مبلغ شامل تأثیر هزینههای مستقیم تولید و هزینههای زنجیره تأمین پاییندستی است. این رقم بودجه سریال را که هرگز اعلام نشده است، شامل نمیشود.
این اقتباس از رمان مهم گابریل گارسیا مارکز بزرگترین پروژه تلویزیونی تاریخ کلمبیا است. در ازای خرید حق انتشار این کتاب جادویی و واقعگرا، نتفلیکس موافقت کرد که شهر افسانهای ماکوندو در کلمبیا بازسازی و توسط کلمبیاییها ساخته شود.
این سریال بهتازگی منتشر شده و در دو فصل هشت قسمتی عرضه خواهد شد. این سریال درام کاملا در کلمبیا فیلمبرداری شده است و تیم تولید آن ۹۰۰ نفره بوده است و شهر افسانهای ماکوندو که در سریال نمایش داده میشود، بر روی قطعهای ۵۴۰ هزار متر مربعی ساخته شده است.
لاورا مورا، کارگردان کلمبیایی که در سال ۲۰۲۲ با فیلم «پادشاهان جهان» برنده جایزه صدف طلایی بهترین فیلم در جشنواره سان سباستین شد، سه قسمت از فصل اول را کارگردانی کرده است، در حالی که الکس گارسیا لوپز، سینماگر متولد آرژانتین، نیز پنج قسمت دیگر را کارگردانی کرده است.
همچنین پسران مارکز شامل رودریگو گارسیا و گونزالو گارسیا بارچا، از جمله تولیدکنندگان اجرایی این پروژه هستند.
رمان «صد سال تنهایی» نوشته گابریل گارسیا مارکز، داستانی است دربارهی خوزه و اورسولا که در برابر مخالفتهای والدینشان ازدواج کرده و روستایشان را ترک میکنند تا به جستجوی یک خانهی جدید بپردازند. آنها به همراه دوستان و ماجراجویان، سفرشان را به تأسیس یک آرمانشهر در کنار یک رودخانه از سنگهای پیشاتاریخی که ماکوندو نامگذاری میکنند، آغاز میکنند. چندین نسل از نسل بوئندیا، آیندهی این شهر افسانهای را شکل میدهند که از جنون، عشقهای غیرممکن، جنگ خونین و بیهوده و یک نفرین وحشتناک که آنها را به ۱۰۰ سال تنهایی محکوم میکند، رنج میبرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراثِ کودکی
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- درنگی بر سینما و ادبیات؛ چشمِ سوم
- برندگان جوایز پلاتینو اعلام شد؛ درخششِ «هنوز اینجا هستم» و «صد سال تنهایی»
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- سریال «صد سال تنهایی»؛ شاهکار مارکز به اثری خیرهکننده در تلویزیون تبدیل شده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





