با توجه به هجوم سینمادوستان برای تماشای فیلمهای جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای، انتظار میرود بلیتهای جشنواره با قیمت سرسامآور و حتی بالاتر از ۵۰۰ دلار به فروش برسند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، در مقطعی که سینمادوستان در سراسر جهان برای بازگشت به سینماها خیلی محتاطانه عمل میکنند، جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای نمیتواند پاسخ دهنده نیاز مخاطبان خود باشد.
تقاضا برای تماشای فیلمهای این جشنواره آنقدر زیاد است که علاقهمندان مبالغ زیادی پرداخت میکنند تا بتوانند بلیتها را پیش خرید کنند. از جمله بلیت یک فیلم هنری که ۲ دهه پیش اکران شده اکنون به قیمت ۳۰۰ دلار خرید و فروش میشود.
این جشنواره هر سال برای ارایه بلیتهای محدودی که به صورت آنلاین به فروش میرساند با بازار سیاه روبرو میشود. جشنواره شانگهای در اولین روز فروش بلیتهای سال ۲۰۱۹ در ۵ دقیقه اول ارایه آنلاین بلیتهایش ۱۵۰ هزار بلیت به فروش رساند و سال پیش در ۱۰ دقیقه ۱۰۰ هزار بلیت آنلاین فروخته شد و این در حالی بود که سینماها پس از شیوع کرونا تازه کارشان را از سر گرفته بودند.
در عین حال ظرفیت سالنهای سینماهای شانگهای هنوز با ظرفیت ۷۵ درصد فعالیت میکنند و جشنواره ۲۰۲۱ که قرار است از ۱۱ تا ۲۰ ژوئن برگزار شود، همین روند را در پیش میگیرد.
امسال بیش از ۴۰۰ فیلم در این جشنواره به نمایش درمیآیند که از این میان ۷۳ فیلم برای اولین بار در جهان اکران میشوند و ۴۲ فیلم اولین اکران بینالمللی خود را تجربه میکنند.
۸۹ فیلم نیز اولین اکران آسیایی و ۹۹ فیلم اولین اکران خود در چین را تجربه میکنند. در مجموع ۳۰۳ اکران اول در جشنواره امسال در نظر گرفته شده است.
فروش بلیتهای امسال جشنواره شانگهای به صورت رسمی از ساعت ۸ صبح جمعه پیش در پلتفرم «تائوپیااوپیائو» شروع شد اما با هجوم بسیار خریداران این پلتفرم ظرف ۵ دقیقه از کار افتاد.
با وجود فعالیت چنین پلتفرمهایی برای جلوگیری از بازار سیاه، کانالهایی مانند ایبی با فروش آنلاین بلیتهای خریداری شده موجب شدهاند قیمت بلیتها گاهی تا ۲۰ برابر قیمت اصلی بالا برود.
برای مثال در حالی که قیمت عادی بلیت برای فیلم «آبنبات نعنایی» ساخته لی چانگ-دونگ ۱۷ دلار (۱۱۰ رنمینبی) بود- که به خودی خود بسیار بالاتر از قیمتهای ۶ دلاری برای سینماهاست- اما در بازار سیاه بلیت این فیلم دارد به قیمت ۳۱۳ دلار (۲ هزار رنمینبی) به فروش میرسد.
امسال ۱۱ فیلم از ایران در این جشنواره به نمایش درمیآید که شامل «خورشید» مجید مجیدی، «دشت خاموش» احمد بهرامی، «داستان دستانداز» به کارگردانی کمال تبریزی، «بی سر» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، «مسیر معکوس» به کارگردانی ابوالفضل جلیلی، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «پسران دریا» افشین هاشمی، «درخت گردو» محمدحسین مهدویان، انیمیشن کوتاه «نهنگ سفید» به کارگردانی امیر مهران و مستند «مایا» به کارگردانی جمشید مجددی است. «باریکه» ساخته عبدالرضا کاهانی محصول کانادا و «روباه در یک سوراخ» ساخته آرمان ریاحی محصول اتریش هم در این جشنواره نمایش داده میشوند.
بیست و چهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای امسال از ۲۱ تا ۳۰ خرداد برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «مرد خاموش»؛ آنجا که باد سخن میگوید و انسان خاموش میماند
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- سه پوستر فیلم «شهر خاموش» را حذف کردند/ تلاش برخی فیلمسازان برای حذف سینمای ایران از جشنوارههای جهانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





