تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۱۴:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 164631

C’mon C’mon جدیدترین فیلم واکین فینیکس برنده جایزه اصلی جشنواره کمرایمیج لهستان شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کمرایمیج ۲۰۲۱ که هر سال برای تجلیل از بهترین فیلمبرداری برگزار می‌شود، جایزه اصلی امسال خود را به فیلم C’mon C’mon با بازی واکین فینیکس اهدا کرد.

این جشنواره شب پیش (شنبه) پس از برگزاری یک هفته سمینار و رویدادهای سینمایی در تجلیل از هنر فیلمبرداری، به رابی رایان فیلمبردار فیلم C’mon C’mon، قورباغه طلایی خود را اهدا کرد.

این فیلم که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری و توسط مایک میلز نوشته و کارگردانی شده، داستان یک خبرنگار رادیویی را روایت می‌کند که در شهرهای آمریکا با برادرزاده ۹ ساله‌اش جسی در رفت و آمد است.

رایان که در این جشنواره برای «چشم دقیق و فروتن» و «سینمایی که روح را لمس می‌کند» تحسین شد، از این فیلم به عنوان «فیلمی کوچک» یاد کرد که در دوران همه‌گیری کووید توسط گروهی کوچک شکل گرفت. وی همچنین موفق شد تا جایزه تماشاگران جشنواره را نیز از آن خود کند.

در این جشنواره فیلم «تراژدی مکبث» ساخته جوئل کوئن برای فیلمبرداری برونو دلبونِل جایزه قورباغه نقره‌ای را برد و تصاویر آن از سوی گروه داوری به عنوان «مینیمالیستی که اسیر می‌کند» خوانده شد.

«تل‌ماسه» به کارگردانی دنی ویلنوو برای فیلمبرداری گریگ فریزر قورباغه برنزی را از آن خود کرد. در این جشنواره از کارگردانی ویلنوو نیز تجلیل شد.

در بخش رقابتی مستند نیز «صدای من با تو خواهد بود» که توسط تریستان گالاند فیلمبرداری و به کارگردانی برونو تراک ساخته شده جایزه اصلی را دریافت کرد. این فیلم درباره پزشکان بیمارستان سن لوک در بروکسل است که فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه هیپنوتیزم انجام می‌دهند.

یوست واکانو فیلمبردار آلمانی نیز با دریافت جایزه یک عمر دستاورد تقدیر شد.

پایان دهنده این جشن سخنرانی مارِک زیدوویچ مدیر جشنواره بود که با درخواست از توجه بر «شایستگی، احترام و صداقت» به عنوان تنها معیار استخدام در صنعت سینما به مرگ هالینا هاچیمز فیلمبردار سینما اشاره کرد که ماه پیش در نیومکزیکو در یک سانحه تیراندازی در فیلم وسترن «زنگار» توسط آلک بالدوین کشته شد.

پایان بخش این جشنواره فیلم «زمانی برای مردن نیست» بود که کری فوجی فوکوناگا کارگردان آن و لینوس ساندگرن فیلمبردار برنده اسکار برای معرفی آن روی صحنه رفتند.

امسال بیست و نهمین دوره جشنواره کمرایمیج از ۱۳ تا ۲۰ نوامبر در شهر ترونی لهستان برگزار شد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها