تام هنکس که جایزه یک عمر دستاورد جشنواره رم را از کلودیا کاردیناله گرفت گفت باور نمیکند آمریکا بخواهد هرگز به دونالد ترامپ که یک یاوهسرای خودشیفته است برای ریاستجمهوری رای دهد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، تام هنکس که برای اکران فیلم جدیدش در حال برگزاری یک تور در سراسر ایتالیا است از فرصت استفاده کرد و علیه ترامپ هم حرف زد.
هنکس که برای اکران فیلم «دوزخ» از مجموعه فیلمهای ساخته شده بر مبنای رمان های دن براون در ایتالیا به سر میبرد، هفته پیش در فلورانس بود و این هفته در جشنواره فیلم رم با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری تجلیل شد. در این جشنواره شماری از فیلمهای این بازیگر نیز به نمایش درمیآید.
تام هنکس ۶۰ ساله دیروز پنجشنبه پیش از دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری همراه همسرش ریتا ویلسون ۵۹ ساله روی فرش قرمز جشنواره فیلم رم رفت و سپس در نشستی عمومی شرکت کرد و پس از آن جایزه یک عمر دستاورد هنری را در مراسمی رسمی از دست کلودیا کاردیناله بازیگر ۷۸ ساله ایتالیایی دریافت کرد.
او در این نشست در گفتگو با مطبوعات به سرعت صحبت را به سیاست کشاند و گفت مدام از من سوال میشود که «چرا ترامپ؟» و پاسخ من این است: شما ایتالیایی هستید. چرا برلوسکونی؟
هنکس که پیش از این هم علیه ترامپ صحبت کرده بود و از بیتجربگی او سخن گفته بود در ادامه نظراتش پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: این برای من شبیه یک سیرک است. هر چهار سال یک بار، یک سیرک وارد سراسر آمریکا میشود. هر چهار سال یک بار ما درباره این که چه کسی باید رهبری را به دست بگیرد تصمیم میگیریم. گاهی شرایط طوری است که انگار سر چهارراه ایستادهایم. همه چیز شبیه یک چهارراه است. اغلب اوقات تبی از ترس و اضطراب همه جا را میگیرد. بعضی وقتها همه چیز موجه است و گاهی هم همه چیز سازماندهی شده است.
این بازیگر که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد فکر نمیکند که این وضعیت جدید باشد، گفت: بدون شک فکر میکنم که جهان دارد وارد فضایی بسیار عمیق میشود که در آن آینده لرزان است، آینده اسرارآمیز است، در آن بخشهای بزرگی از جهان با مشکلاتی روبه رو میشوند که هیچ راهحلی برایش وجود ندارد.
او افزود: وقتی آمریکا با این شرایط و دوره روبه رو شده، ما هرگز نمیتوانیم با یک خودشیفته یاوهسرا به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری همراهی داشته باشیم.
تام هنکس گفت باور دارد که شخصیت ترامپ از آنهایی است که به کرات تلاش کردهاند تا در سیاست آمریکا جایی داشته باشند، اما آنها خارج از قدرت هستند، هرچند وجود داشتهاند. همیشه یک «هوی لانگ» وجود داشته، همیشه یک «وندل ویلکی» وجود داشته، همیشه یک «هربرت هوور» وجود داشته است. او با این جملات به چهرههای سیاسی پوپولیست دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ آمریکا اشاره کرد.
وی افزود: همیشه یک سناتور جوزف مک کارتی وجود داشته و همیشه یک نسخه از نامزد فعلی حزب جمهوری خواه وجود داشته، اما ما هرگز آینده خود را برای آنها سرمایهگذاری نمیکنیم. ما هرگز این کار را نمیکنیم و امروز هم این کار را نخواهیم کرد.
این بازیگر تاکید کرد که این جشن و سیرک امسال هم راه افتاده و هر نوع تبلیغی برای این کمپین به معنی افتضاحی از جهل و نادانی است.
هنکس افزود: اما این نادانی یک مشکل جهانی است و فقط به انتخابات فعلی ما مربوط نمیشود. جهل یک کالا است که میتواند خرید و فروش شود و افرادی برای حفظ وضع موجود مروج این کالا هستند. افرادی برای حفظ قدرت به تبلیغ برند جهل میپردازند و وقتی جهل غلبه کند میتواند اتفاقهای بدی برای نوع بشر رخ دهد.
هنکس پس از این سخنان سیاسی که مشابهش را هفته پیش هم بر زبان آورده بود، به سوالهای هنری هم پاسخ داد و در پاسخ به این سوال که دوست داشت با کدام کارگردان ایتالیایی کار کند گفت: روبرتو بنینی، فکر کنم کار ما با هم چیز باشکوهی شود. فکر میکنم کار فوق العادهای شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- «اینجا»؛ سفری خلاقانه در زمان و مکان
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- یاران «فارست گامپ» برمیگردند/ اکران «اینجا» رابرت زمکیس در پاییز
- زمانهی قحطی فیلم خوب/ به جای بهترینها، بدترین فیلمهای ۲۰۲۲
- فوت بازیگر «پیانیست» و «نجات آقای بنکس»/ رونان ویبرت درگذشت
- زمان اکران «شهر سیارکی» مشخص شد
- تام هنکس رماننویس شد
- مرثیهای برای پادشاه/ نگاهی به فیلم «الویس»
- «الویس» در جشنواره کن به نمایش در میآید
- انتقاد اولیور استون از بایدن/ اصرار کارگردان بر انتشار اسناد ترور کندی
- تام هنکس به فیلم بعدی وس اندرسون پیوست
- حضور تاریخی زنان در آکادمی اسکار
- زمان، چیز دیگری از من خواهد ساخت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





