شعر روایی «کلیسای بون» سروده «استفن کینگ» ـ جنایینویس مطرح آمریکایی ـ مورد اقتباس تلویزیونی قرار میگیرد.
به گزارش سینماسینما، «لوپر» نوشت: «کریس لانگ» تهیهکننده «آقای مرسدس»، و «دیوید آیر» کارگردان فیلم «جوخه انتحار»، در کنار هم قرار گرفتهاند تا شعری از «استفن کینگ» را به سریالی تلویزیونی تبدیل کنند.
«کلیسای بون» قطعه شعری روایی است که جنایینویس مشهور آمریکایی در دهه ۱۹۶۰ سروده است. این شعر بعدها در آنتولوژی کارهای «کینگ» که «بازار رویاهای بد» نام داشت، منتشر شد.
داستان این شعر درباره سفری اکتشافی در دل جنگل برای پیدا کردن کلیسایی موهوم به نام «بون» است. داستان این شعر از زبان سه نفر باقیمانده از گروهی ۳۲ نفری که به این سفر رفتهاند، روایت شده است.
«استفن کینگ» این روزها به شدت مشغول است؛ پس از موفقیت فیلم اقتباسی «آن» در گیشه سینماها، دنباله این پروژه خیلی زود در دست ساخت قرار گرفته است. در این میان «مایک فلاناگان» در حال کارگردانی «دکتر اسلیپ» ـ دنباله فیلم معروف «درخشش» ـ است و «جی.جی. آبرامز» تا تابستان اقتباس تلویزیونی «کَسِل راک» را به روی آنتن میبرد.
«استفن کینگ» خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیالپردازی است. او نویسندگی را در سن هفتسالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه حاوی کتابهای جنایی آغاز کرد و با نامهای مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمانهای «کینگ» با استقبال گرمی روبهرو شد و دیری نپایید که به سینما نیز راه یافت.
کارگردانان مطرح با اقتباس از رمانهای او فیلمهای بسیاری ساختهاند؛ فهرست برخی از این فیلمها که با بازی درخشان بازیگران نامدار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رستگاری در شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





