فیلم «گزارش فرانسوی» ساخته «وس اندرسون» پس از رونمایی در جشنواره کن با استقبال خوب و تشویق ایستاده و ۹ دقیقه ای حاضران در سالن لومیر، کاخ جشنواره همراه شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «گزارش فرانسوی» جدیدترین ساخته «وس اندرسون» کارگردان آمریکایی سرانجام در جشنواره کن رونمایی شد و حضور ستاره های سرشناس این فیلم روی فرش قرمز و شلوغی کاخ جشنواره و خیابان های اطراف آن یادآور روزهای برگزاری کن در دوران قبل کرونا بود.
این فیلم پس از نمایش، طولانی ترین تشویق جشنواره امسال کن تا به امروز را دریافت کرد و مخاطبان و حاضران در سالن اصلی کاخ جشنواره در مجموع ۹ دقیقه به صورت ایستاده عوامل «گزارش فرانسوی» شامل کارگردان و بازیگران آن از جمله «بیل مورای»، «اوون ویلسون»، «تیلدا سوئینتون»، «آدرین برودی»، «استفن پارک»، «بنسییو دل تورو» و «تیموتی شالامی» را تشویق کردند.
«لئا سیدو» دیگر بازیگر این فیلم است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شهر پاریس در شرایط قرنطینه به سر می برد و نتوانست در نمایش فیلم «گزارش فرانسوی» شرکت کند.
«گزارش فرانسوی» که می توان آن را از حالا یکی از رقبای جدی در جوایز اسکار دانست؛ روایتگر داستان یک مجله هفتگی در حوزه سیاست جهانی، فرهنگ و هنر … است و «بیا مورای» در نقش سردبیر این نشریه نقش آفرینی کرده که با مجموعه روزنامه نگاران خود در حال آماده سازی آخرین شماره این مجله هستند.
این فیلم نامه ای عاشقانه خطاب به حرفه روزنامه نگاری است و گرچه «وس اندرسون» بر خلاف روند معمول فیلم های بخش رقابتی از برگزاری نشست خبری با ،حضور بازیگران فیلمش امتناع کرد اما در تیتراژ پایانی فیلم، فهرستی از سردبیران و نویسندگانی را آورده است که منبع الهام ساخت این فیلم بوده اند که از میان آنها می توان به «هارولد راس»، «ویلیام شان»، «لیلین رُز»، «جنت فلانر»، «جیم بالدوین» و … از رونامه نیویورکر نام برد.
فیلم «گزارش فرانسوی» قرار بود سال گذشته در جشنواره کن رونمایی شود اما با لغو کن ۲۰۲۰، در دوره جدید این رویداد به روی پرده رفت. این فیلم از تاریخ ۲۲ اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می شود.
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
- فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد/ آغاز با کمدی
- به انتخاب تماشاگران و به یاد شانتال آکرمن؛ ۱۵ روز سینماگران جشنواره کن جایزه جدید میدهد
- جورج میلر با «فیوریوسا» به کن میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
آخرین ها
- «زیبا صدایم کن»؛ یک رابطه پدر و دختری لطیف و انسانی
- سه فیلم از یک نگاه/ ملودرام اشکانگیز، آدمهای حاشیهای جامعه و آتشی که فصل مشترک است
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ نامزدهای بخش مستند اعلام شد
- زمان نمایش «رکسانا»، «پیر پسر» و «قاتل و وحشی» مشخص شد
- یادداشتی بر «آبستن»؛ تعلیق نصفه نیمهای که ناکارآمد میشود
- در پی جنجالها در شبکه اجتماعی ایکس؛ بازیگر شخصیت «امیلیا پرز» از اسکار حذف شد
- چرا فیلم «اسفند» به بدی فیلم «اشکِ هور» نیست؟
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی