تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۷ - ۱۹:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44089

سزارجوایز سزار فرانسه در اعتراض به نبودن رومن پولانسکی به عنوان رییس این دوره از جوایز، بدون رییس مراسم اهدای جوایز را برگزار می‌کند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، آلن ترزیان رییس آکادمی سینمایی فرانسه اعلام کرد در حالی که اعتراض مخالفان موجب شد رومن پولانسکی ریاست این دوره از جوایز را رد کند، آکادمی در این دوره بدون رییس مراسم خود را برگزار می‌کند.

رییس آکادمی فیلم فرانسه با اعلام این خبر در مراسم شامی که در رستوران فوکو اعلام ‌شد، گفت آکادمی تصمیم گرفت تا کرسی رییس این مراسم امسال خالی بماند.

پولانسکی برای پرونده‌ای که به دلیل ارتباط با یک دختر زیر سن قانونی در سال ۱۹۷۷ برای او تشکیل شد در آمریکا تحت تعقیب است و به همین دلیل با کمپینی از سوی فمینیست‌ها روبه رو شد و این پست را نپذیرفت.

در این مراسم که به افتخار نامزدهای جوایز سزار برپا شده بود ایزابل هوپر وماریون کوتیار نامزد جایزه بهترین بازیگر زن حضور نیافته بودند، اما نویسنده فیلمنامه فیلم نامزد اسکار «زندگی من به عنوان یک کدو سبز» در مراسم حضور داشت.

اسامی نامزدهای چهل و دومین دوره جوایز سزار به شیوه سنتی جوایز سزار در کنفرانس مطبوعاتی که ۲۵ ژانویه در رستوارن فوکو برگزار ‌شد، اعلام شد.

فیلم «او» و «فرانتس» با نامزدی در ۱۱ بخش، امیددارترین فیلم‌های این جوایز شدند.

جوایز سزار از سال ۱۹۷۶ اهدا می‌شود و بیش از ۴ هزار عضو دارد که از بدنه صنعت فیلم فرانسه گرد آمده‌اند. این جایزه بزرگ‌ترین جایزه از نظر چنین پیکره بندی بزرگی پس از اسکار محسوب می‌شود. در مجموع ۴۲۸۷ عضو این آکادمی با آرای خود نامزدهای این دوره را انتخاب کرده‌اند.

مراسم اهدای چهل و دومین دوره جوایز سزار ۲۴ فوریه (۶ اسفند) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها