بازیگر سرشناس آمریکایی نسبت به مطلبی که روزنامه فرانسوی لوموند علیه وی در زمینه فرار مالیاتی منتشر کرده بود، شکایت کرد و در این دعوی برنده شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از رویترز، جان مالکوویچ بازیگر آمریکایی موفق شد تا روزنامه لوموند را شکست دهد و برنده ادعای خسارت افترا از این روزنامه شود.
روزنامه لوموند پیشتر اعلام کرده بود این بازیگر یک حساب بانکی مخفی در سوییس دارد تا فرار مالیاتی انجام دهد.
یک دادگاه فرانسه به لوموند و دو تن از گزارشگرانش دستور داد تا ۱۴هزار یورو (۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار) به عنوان خسارت به ستاره فیلم «روابط خطرناک» پرداخت کنند.
ماجرا از آنجا شروع شد که در فوریه ۲۰۱۵ روزنامه لوموند مقالهای درباره امکان فرار از پرداخت مالیات توسط این بازیگر را مطرح و اعلام کرد او در بانک خصوصی سوییسی حسابی مخفی دارد و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ از طریق این حساب از پرداخت مالیات فرار کرده است. در حالی که نام مالکوویچ در فهرستی متشکل از نام سلبریتیهای دیگر قرار داشت، او تنها کسی بود که علیه لوموند شکایت کرد و حالا به عنوان برنده شکایت و دریافت کننده خسارت معرفی شده است.
وکیل او به دادگاه ثابت کرده که موکلش هرگز حسابی در این بانک نداشته و یک حساب مشترک شناخته شده از سوی آمریکا وجود داشت که در سال ۱۹۹۹ آن هم بسته شد.
وکیل لوموند گفته است به این حکم اعتراض و درخواست تجدیدنظر میکند.
جان مالکوویچ بازیگر ۶۳ ساله آمریکایی و نامزد دو جایزه اسکار است. او در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی نقشآفرینی کرده که «هتل»، «سایه خونآشام» و «پس از خواندن بسوزان» برادران کوئن از جمله آنها بوده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





