تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۰۶ - ۱۷:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192295

سینماسینما، پاریس: «آیه‌های زمینی» برنده جایزه اول جشنواره بین‌المللی فرانسوی در شهر پساک (pessac) شد.

این جشنواره که ۲۰ نوامبر آغاز شده بود امروز، ۲۷ نوامبر، به پایان رسید و امسال سی و سومین دوره خود را با برپایی بخش‌های گوناگون به پایان رسانید. این جشنواره که نگاهش به تاریخ و وقایع دیروز و امروز است، جدا از ستایش آثار گذشته، دو بخش مسابقه‌ای هم دارد که در قسمت آثار مستند با ۱۱ اثر و در بخش مسابقه فیلم‌های داستانی نیز با ۱۱ فیلم بلند از کشورهای گوناگون برگزار شد.

در بخش مسابقه، برخی از فیلم‌های داستانی قبلا جوایزی در جشنواره کن، ونیز و غیره بدست آورده بودند. فیلم‌های مسابقه از دانمارک، شیلی، امریکا، ایتالیا، هلند، فرانسه، و ایران بودند که در شب پایانی هیئت داوران فیلم ایرانی آیه‌های زمینی ساخته مشترک علی عسگری و علیرضا خاتمی را برگزید.

رئیس هیئت داوران فیلمساز مشهور فرانسوی خانم کولین سرو بود. قابل ذکر است که «آیه‌های زمینی»، نخستین حضور جهانی خود را در بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۲۳ آغاز کرد و تاکنون در بیش از ده جشنواره بین‌المللی شرکت داشت و همچنین پانزده کشور آن‌را خریداری کرده بودند.

در همین هفته این فیلم همزمان در جشنواره جهانی مراکش نیز بنمایش در می‌آید. این فیلم که در ایتالیا با نام کافکا در تهران به پرده رفته بود با استقبال خوبی از سوی منتقدین و تماشاگران نیز روبرو شده؛ همچنین قرار است از ۱۳ مارس سال آینده در فرانسه با نام وقایع تهران در سینماها به نمایش درآید.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها