جرج لوکاس که خالق مجموعه «جنگ ستارگان» است در فیلم پنجم این سری آثار هیچ نقش تعیینکنندهای ندارد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که کمپانی «لوکاس فیلم» توسط دیزنی خریداری شده، ساخت فیلم پنجم از مجموعه «ایندیانا جونز» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و با بازی هریسون فورد اکنون روی میز است اما به نظر میرسد جرج لوکاس با این مجموعه همکاری نخواهد داشت.
دیوید کوپ نویسنده فیلمنامه قسمت پنجم با اعلام این خبر گفت لوکاس نقشی در «ایندیانا جونز ۵» نخواهد داشت و من تاکنون با او هیچ ارتباط کاری در این زمینه نداشتهام.
در حالی که لوکاس نه فیلمنامه چهار فیلم قبلی را نوشته و نه کارگردانی آنها را انجام داده، اما او تاییدکننده داستان همه فیلمها و تهیه کننده اصلی فیلمها بوده است.
در این مقام در نهایت حرف آخر را لوکاس زده و حتی با رد فیلمنامه فرانک دارابونت برای نوشتن فیلمنامه فیلم چهارم یعنی «ایندیانا جونز و شهر خدایان»، در نهایت کوپ را برای نوشتن آنچه به «ایندیانا جونز و پادشاهی جمجمه کریستال» منجر شد، استخدام کرد و باید گفت مسیر را او تعیین کرده است.
گفته شده اسپیلبرگ و هریسون فورد فیلمنامه دارابونت را دوست داشتند و موافقت عمومی نشان دهنده این است که این فیلم چیزی به مراتب بهتر از فیلمی بود که سال ۲۰۰۸ بر مبنای فیلمنامه کوپ ساخته شد.
کوپ میگوید قبول دارد «جمجمه کریستال» چندان موفق نبود و میگوید: نمیدانم که این ایده چقدر متناسب با ایندیانا جونز بود.
او در دفاع از فیلمنامه میگوید این تاکید خود لوکاس بود که نیروهای بیگانه وارد فیلم و با شخصیتها ترکیب شوند.
فیلم در فضای جنگ سرد بین روسیهٔ شوروی و غرب بازی شد و هریسون فورد در نقش دکتر ایندیانا جونز، استاد پارهوقت باستانشناسی دانشگاه و ماجراجویی تماموقت، افسران روسی را که قصد ربودن جمجمهٔ بلورین را دارند، از پا درمیآورد.
در حالی که کوپ از ارایه اطلاعات بیشتر درباره فیلم پنجم «ایندیانا جونز» خودداری کرده اما او قول داده که این قسمت خیلی خوب پیش رود و ایدههای خوبی در فیلم وجود داشته باشد. او به شوخی گفته است: فقط میتوانم بگویم یک عالم موجودهای بیگانه در فیلم وجود دارند و ایندی هم در انتهای فیلم میمیرد.
فیلم جدید هنوز عنوانی ندارد و اواخر ۲۰۱۷ تولید آن شروع میشود و اکران آن در سینماها برای جولای ۲۰۱۹ پیشبینی شده است.
کمپانی دیزنی سال ۲۰۱۳ قراردادی با کمپانی پارامونت امضا و حقوق رسمی توزیع فیلمهای آینده «ایندیانا جونز» را خریداری کرد.
نخستین فیلم «ایندیانا جونز» سال ۱۹۸۱ با عنوان «مهاجمان صندوقچه گمشده» کلید خورد و بعد در سال ۱۹۸۴ با «ایندیانا جونز و معبد مرگ» و در سال ۱۹۸۹ با «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» ادامه یافت. پس از یک وقفه نزدیک به ۲۰ سال در سال ۲۰۰۸ «ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین» ساخته شد.
خبر تولید نسخه جدید و پنجم از مجموعه فیلمهای ایندیانا جونز، اوایل امسال به صورت رسمی اعلام شد. آخرین فیلم که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، از نظر بسیاری هواداران یک شکست بود و نتوانست رضایت بینندگان و مشتاقان خود را جلب کند. البته با همه اینها در گیشه اوضاع چندان هم نامناسب نبود و ایندیانا جونز ۴ توانست فروش جهانی معادل ۷۸۶ میلیون دلار داشته باشد.
فیلمنامه ایندیانا جونز بعدی را دیوید کپ، دستیار نویسنده فیلمنامه «ژوراسیک پارک» مینویسد.
فیلمهای «ایندیانا جونز» تاکنون فروشی برابر با ۲ میلیارد دلار داشتهاند که در نوع خود موفقیت بزرگی به حساب می آید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





