تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۰ - ۱۵:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42627

آلن دلون«آلن دلون» بازیگر اسطورهای سینمای فرانسه در حمایت از «رومن پولانسکی» ریاست جوایز سزار فرانسه را نپذیرفت.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوودریپورتر، «آلن دلون» بازیگر صاحب نام فرانسوی در مصاحبه‌ای با روزنامه «فیگارو» شایعات ریاستش بر جوایز سزار فرانسه را رد کرد و گفت: در حمایت از «رومن پولانسکی» ریاست این جوایز سینمایی را نخواهد پذیرفت.

پس از این که مسئولان جوایز سینمایی سزار از «رومن پولانسکی»، کارگردان کهنه‌کار لهستانی درخواست کردند تا ریاست افتخاری این جوایز سینمایی را بر عهده بگیرد، گروه‌های حمایت از حقوق زنان در فرانسه خواستار تحریم این رویداد سینمایی شدند، چرا که «پولانسکی» متهم به تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ در لس‌آنجلس است و تحت پیگرد قانونی آمریکا قرار دارد.

گروه‌های فمینیست‌های فرانسه از اقدام آکادمی فیلم فرانسه به شدت خشمگین شدند و آن را شرم‌آور خواندند و از مردم خواستند همزمان با برگزاری مراسم جوایز سزار در چهارم فوریه، در محوطه بیرونی محل برگزاری این رویداد سینمایی دست به تجمع اعتراضی بزنند.

«پولانسکی» بعد از این اعتراضات شدید ناگزیر شد از ریاست جوایز سزار فرانسه کناره‌گیری کند.
پس از کناره‌گیری «پولانسکی»، «آنوشکا دلون» دختر «آلن دلون» در یک پست اینستاگرامی با انتشار عکسی از پدرش در در نقش سزار در فیلم «آستریکس» (۲۰۰۸) پیشنهاد داد پدرش ریاست جوایز سزار را بر عهده گیرد اما این موضوع با واکنش «آلن دلون» رو به‌رو شد، وی هرگونه حضور در این نهاد سینمایی را رد کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها