بازیگر، کارگردان و موسس جشنواره فیلم ساندنس در نشستی مطبوعاتی با حمایت از شنیده شدن صدای زنان در صنعت سینما، این امر را نقطه اوجی برای این صنعت خواند.
به گزارش سینماسینما، رابرت ردفورد که برای معرفی برنامههای فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۸ دیروز (پنجشنبه) در پارک سیتی حضور یافته بود با حمایت و تجلیل از جنبش #Me too و نیز برنامه حمایتی «وقت تمام است» گفت این کار به هالیوود هم در بدنه اصلی و هم در جهان فیلم مستقل کمک میکند تا با نابرابری جنسیتی و آزار جنسی مقابله کند.
وی گفت: این به نوعی یک نقطه اوج است که میتواند خیلی چیزها را عوض کند و به زنان صدایی قویتر ببخشد. آنها پیشتر این امکان را نداشتند. کنترل شدید توسط مردان سلطهجو حاکم بود و حالا فکر میکنم کارهای بیشتری در پیش باشد. فکر میکنم نقش زنان میتواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربیات آنها واقعا شگفتانگیز است و فکر میکنم نقش مردان باید شنیدن باشد و اجازه بدهند صدای زنان شنیده شود و به این حرفها فکر کنند.
دور جدید جشنواره فیلم ساندنس از ۲۸ ژانویه شروع میشود و در برنامه دیروز سوالهایی درباره زنان و این که در معرض چه خطرهایی هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلی» و موضوع هاروی واینستین از نقاط تمرکز بود.
ردفورد درباره نقش واینستین گفت فکر میکند باید به او به عنوان یک لحظه در زمان نگاه کرد که همه داریم از او عبور میکنیم و مربوط به گذشته میشود. وی این پاسخ را به سوالی داد که به نقش حمایتی واینستین از فستیوال شده بود و ردفورد افزود که با وجود نقش حمایتی واینستین و خرید فیلمهای مستقل در جشنواره، او همیشه با هدف جشنواره جلو میرفت و «هدف ما» تعیین کننده مسیری بود که بر هنر و حمایت از هنرمندان جوان تکیه داشت.
در این نشست کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس نیز تاکید کرد که این جشنواره همیشه از زنان حمایت کرده و ۳۲ درصد فیلمهای امسال نیز ساخته کارگردانهای زن و ۳۲ درصد ساخته کارگردانهای رنگینپوست است.
ردفورد در پاسخ به حمله به مطبوعات در فضای امروز آمریکا گفت: اول از همه بگویم که حامی مطبوعات هستم… روزنامهنگاری همه هدف ما برای رسیدن به حقیقت است و فکر میکنم دست یافتن به حقیقت در فضای فعلی از همیشه سختتر و سختتر است و موضوعهای مختلف و متنوعی توسط منابع مختلفی گفته میشوند و در این میان اخبار جعلی هم وجود دارد که اهداف روزنامهنگاری را تهدید میکند. وی افزود: وظیفه ما به عنوان یک جشنواره حمایت از روزنامهنگاری است که واقعا سخت کار میکند تا به حقیقت دست پیدا کند. او تاکید کرد: در چنین شرایطی فیلمهای مستند، میتوانند از هر زمان دیگری پراهمیتتر باشند.
ردفورد به اتفاق پوتنام و جان کوپر مدیر جشنواره فیلم ساندنس در این نشست شرکت کرده بود.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- «بوچ کسیدی و ساندنس کید» سریال میشود
- معرفی جدیدترین فیلم رابرت ردفورد/ همکاری با یک خواننده سرشناس
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- سکانس طلایی/ نیش
- آلن ریچ، بازیگر آمریکایی درگذشت
- اختصاصی/ گفتوگو با رابرت ردفورد/ کارگردانی برای من راحتتر بود
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
- مسعود بخشی به آمریکا نمیرود/ نامه انصراف کارگردان «یلدا»
- تصادف شدید، بازیگر مشهور آمریکایی را راهی بیمارستان کرد
- «شیرشاه» پرفروشترین انیمیشن تاریخ شد
- طراح لباس برنده اسکار در گذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری