بازیگر، کارگردان و موسس جشنواره فیلم ساندنس در نشستی مطبوعاتی با حمایت از شنیده شدن صدای زنان در صنعت سینما، این امر را نقطه اوجی برای این صنعت خواند.
به گزارش سینماسینما، رابرت ردفورد که برای معرفی برنامههای فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۸ دیروز (پنجشنبه) در پارک سیتی حضور یافته بود با حمایت و تجلیل از جنبش #Me too و نیز برنامه حمایتی «وقت تمام است» گفت این کار به هالیوود هم در بدنه اصلی و هم در جهان فیلم مستقل کمک میکند تا با نابرابری جنسیتی و آزار جنسی مقابله کند.
وی گفت: این به نوعی یک نقطه اوج است که میتواند خیلی چیزها را عوض کند و به زنان صدایی قویتر ببخشد. آنها پیشتر این امکان را نداشتند. کنترل شدید توسط مردان سلطهجو حاکم بود و حالا فکر میکنم کارهای بیشتری در پیش باشد. فکر میکنم نقش زنان میتواند گام برداشتن به جلو باشد و انتقال تجربیات آنها واقعا شگفتانگیز است و فکر میکنم نقش مردان باید شنیدن باشد و اجازه بدهند صدای زنان شنیده شود و به این حرفها فکر کنند.
دور جدید جشنواره فیلم ساندنس از ۲۸ ژانویه شروع میشود و در برنامه دیروز سوالهایی درباره زنان و این که در معرض چه خطرهایی هستند، حمله به مطبوعات تحت عنوان «اخبار جعلی» و موضوع هاروی واینستین از نقاط تمرکز بود.
ردفورد درباره نقش واینستین گفت فکر میکند باید به او به عنوان یک لحظه در زمان نگاه کرد که همه داریم از او عبور میکنیم و مربوط به گذشته میشود. وی این پاسخ را به سوالی داد که به نقش حمایتی واینستین از فستیوال شده بود و ردفورد افزود که با وجود نقش حمایتی واینستین و خرید فیلمهای مستقل در جشنواره، او همیشه با هدف جشنواره جلو میرفت و «هدف ما» تعیین کننده مسیری بود که بر هنر و حمایت از هنرمندان جوان تکیه داشت.
در این نشست کری پوتنام مدیر اجرایی انستیتو ساندنس نیز تاکید کرد که این جشنواره همیشه از زنان حمایت کرده و ۳۲ درصد فیلمهای امسال نیز ساخته کارگردانهای زن و ۳۲ درصد ساخته کارگردانهای رنگینپوست است.
ردفورد در پاسخ به حمله به مطبوعات در فضای امروز آمریکا گفت: اول از همه بگویم که حامی مطبوعات هستم… روزنامهنگاری همه هدف ما برای رسیدن به حقیقت است و فکر میکنم دست یافتن به حقیقت در فضای فعلی از همیشه سختتر و سختتر است و موضوعهای مختلف و متنوعی توسط منابع مختلفی گفته میشوند و در این میان اخبار جعلی هم وجود دارد که اهداف روزنامهنگاری را تهدید میکند. وی افزود: وظیفه ما به عنوان یک جشنواره حمایت از روزنامهنگاری است که واقعا سخت کار میکند تا به حقیقت دست پیدا کند. او تاکید کرد: در چنین شرایطی فیلمهای مستند، میتوانند از هر زمان دیگری پراهمیتتر باشند.
ردفورد به اتفاق پوتنام و جان کوپر مدیر جشنواره فیلم ساندنس در این نشست شرکت کرده بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک نظرخواهی متفاوت؛ فیلمهای محبوب رهبر کاتولیکهای جهان
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- ادای احترام به هنرمند فقید برنده اسکار؛ بزرگداشت رابرت ردفورد در جشنواره ساندنس برگزار میشود
- فوت چهره ماندگار هالیوود؛ رابرت ردفورد درگذشت
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- «بوچ کسیدی و ساندنس کید» سریال میشود
- معرفی جدیدترین فیلم رابرت ردفورد/ همکاری با یک خواننده سرشناس
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- سکانس طلایی/ نیش
- آلن ریچ، بازیگر آمریکایی درگذشت
- اختصاصی/ گفتوگو با رابرت ردفورد/ کارگردانی برای من راحتتر بود
- ملاقات با «کینگ کونگ» در سینماها پس از ۶۰ سال
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





