دانیل دی-لوییس با دنیای بازیگری خداحافظی کرد.
به گزارش سینماسینما، آخرین فیلم بازیگر برنده سه جایزه اسکار دسامبر امسال روی پرده سینماها میرود.
دانیل دی لوییس بازیگر برنده سه جایزه اسکار که خیلیها او را یکی از برجستهترین بازیگران نسل خود میدانند، از دنیای بازیگری کنارهگیری میکند.
بازیگر ۶۰ ساله بریتانیایی که در حدود چهار دهه فعالیت نقش روسای جمهور، نویسندگان و رهبران گروههای خلافکار را بازی کرده است، یک فیلم آخر دارد که هنوز روی پرده نرفته است. داستان این پروژه بینام در دنیای مد میگذرد و قرار است ۲۵ دسامبر ۲۰۱۷ اکران شود.
به گزارش ورایتی، دی-لوییس در آخرین فیلم بار دیگر با پل تامس اندرسن همکاری کرده است. اندرسن در ۲۰۰۷ دی-لوییس را در نقش یک غول نفتی در فیلم «خون به پا میشود» کارگردانی کرد که جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای او به همراه داشت. به گفته یکی از نزدیکان دی-لوییس، او قصد دارد به تبلیغ فیلم که داستانش در دهه ۱۹۵۰ در نیویورک روی میدهد، کمک کند.
دی-لوییس دلیل بازنشستگی خود از دنیای بازیگری را اعلام نکرده است. لسلی دارت سخنگوی دی-لوییس در بیانیهای با تأیید خبر کنارهگیری او گفت: دانیل دی-لوییس دیگر به عنوان یک بازیگر کار نخواهد کرد. او از تمام همکارانش و تماشاگران در همه این سالها بیاندازه ممنون است. این یک تصمیم شخصی است و او و نمایندگانش درباره این موضوع توضیح بیشتری نخواهند داد.
دی-لوییس تنها بازیگری است که سه بار اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده است. او اولین بار برای بازی در نقش کریستی براون نویسنده و هنرمند در فیلم «پای چپ من» (۱۹۸۹) برنده اسکار شد. دی-لوییس در ۲۰۱۲ برای بازی در نقش آبراهام لینکلن در فیلم «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ برای سومین بار اسکار گرفت.
او دو بار هم برای فیلمهای «دار و دسته نیویورکی» و «به نام پدر» نامزد اسکار بوده است. دی-لوییس بعد از «لینکلن» در فیلمی بازی نکرده بود. «۹» (۲۰۰۹) به کارگردانی راب مارشال تنها فیلم دیگری است که او در یک دهه اخیر در آن بازی کرده است.
او که فرزند سسیل دی-لوییس شاعر و جیل بالکن بازیگر بریتانیایی است، اولین بار در ۱۴ سالگی در فیلم «یکشنبه، یکشنبه لعنتی» (۱۹۷۱) به کارگردانی جان شلهزینگر مقابل دوربین رفت. او بعدها با کار در تئاتر و تلویزیون مورد توجه قرار گرفت و با دو فیلم سینمایی «لباسشویی زیبای من» (۱۹۸۵) و «اتاقی با یک چشمانداز» (۱۹۸۶) منتقدان را شگفتزده کرد.
«گاندی» (۱۹۸۲)، «کشتی بونتی» (۱۹۸۴)، «سبکی تحملناپذیر هستی» (۱۹۸۸)، «آخرین موهیکانها» (۱۹۹۲)، «عصر معصومیت» (۱۹۹۳)، «به نام پدر» (۱۹۹۳) و «مشتزن» (۱۹۹۷) از دیگر فیلمهای دی-لوییس است که به خاطر شکل متغیر و تنوع مهارت خود در بازیگری شهرت دارد.
دی-لوییس در اواخر دهه ۱۹۹۰ نیز برای مدتی بازیگری را کنار گذاشت و پینهدوزی میکرد، تا این که اسکورسیزی او را راضی کرد در «دار و دسته نیویورکی» بازی کند.
دی-لوییس سه فرزند دارد. ربکا میلر نویسنده و کارگردان همسر اوست.
منبع: هنر آنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک بنبست در همکاری دو سینماگر؛ چرا اسکورسیزی، امسال فیلم خود را نساخت؟
- ابهام درباره فیلم جدید مارتین اسکورسیزی
- وقتی اسکورسیزی جذب کیارستمی شد
- اسکورسیزی سریال «دار و دستههای نیویورکیها» را میسازد
- رامبد جوان فرشته میشود و رابرت ردفورد خبرنگار/ آخر هفته با تلویزیون
- دانیل دی-لوییس، پرویز پرستویی و رامبد جوان / آخر هفته با تلویزیون
- نخستین تصاویر فیلم جدید بازیگر سهاسکاری پخش شد
- سخنان تند منتقد سینما در سالروز درگذشت عباس کیارستمی
- پست اینستاگرامی حبیب رضایی برای خداحافظی دنیل دی لوئیس از دنیای بازیگری
- چند گیف از تنها بازیگر سه اسکاری که رضا ناجی او را شکست داد/ به مناسبت خداحافظی دنیل دی لوئیس از دنیای بازیگری
- بهترین بازیگران زن و مرد سینمای جهان از نظر منتقدان متاکریتیک
- بازیگرانی که سر صحنه فیلمبرداری تا پای مرگ پیش رفتند
- بازگشت پرافتخارترین بازیگر مرد هالیوود بعد از پنج سال
- «اسکورسیزی» به «سامورایی» رسید
- «رفتگان» اسکورسیزی ۱۰ ساله شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





