بر طبق حکم دادگاه، کوین اسپیسی باید مبلغ ۳۱ میلیون دلار برای آسیبی که به سریال «خانه پوشالی» زد پرداخت کند.
به گزارش سینماسینما، یک قاضی دادگاه در آمریکا حکمی صادر کرد که به موجب آن کوین اسپیسی بازیگر نقش اصلی سریال «خانه پوشالی» باید به دلیل سوءرفتار جنسی، جریمهای ۳۱ میلیون دلاری پرداخت کند.
اسپیسی که در این سریال نقش تحسین شده فرانک آندروود را بازی میکرد، در فصل ششم سریال پس از اینکه با اتهاماتی مبنیبر تجاوز جنسی به مردان جوان از جمله دستیار تولید «خانه پوشالی» روبهرو شد، از این سریال کنار گذاشته شد.
اکنون قاضی دادگاه عالی لسآنجلس حکمی را که قبلاً توسط یک قاضی دیگر در اکتبر ۲۰۲۰ صادر شده بود تایید کرد و به این ترتیب اسپیسی باید ۲۹.۵ میلیون دلار بابت خسارت به سریال و ۱.۵ میلیون دلار بابت هزینههای دیگر پرداخت کند.
کمپانی تولید فیلم امآرسی که شاکی اسپیسی بود بر مبنای این استدلال که رفتار وی موجب شد تا میلیونها دلار سود این کمپانی از دست برود و با حذف وی در فصل ۶ این سریال از ۱۳ فصل به ۸ فصل کاهش یافت، این شکایت را طرح کرد و در نهایت دادگاه به نفع تهیهکننده رای داد و رفتار اسپیسی را به منزله نادیده گرفتن توافقهای مهم قرارداد وی به عنوان بازیگر خواند.
اوایل امسال وکلای اسپیسی سعی کردند با این استدلال که رفتار وی خط مشی قرارداد تهیهکننده را نقض نکرده و تهمت بوده است، به رای اولیه اعتراض کنند.
نخستین شکایت علیه اسپیسی سال ۲۰۱۷ در مقالهای که توسط آنتونی رپ بازیگر منتشر شد، مطرح شد و ادعای وی این بود که وقتی فقط ۱۴ سال داشت این بازیگر در سال ۱۹۸۶ به وی آسیب جنسی زده است. تولید سریال «خانه پوشالی» دو روز پس از انتشار این مطلب به حالت تعلیق درآمد و پس از آن سیانان با انتشار مطلبی اسپیسی را متهم کرد که در محیط فیلمبرداری فضایی سمی ایجاد کرده است و با اظهارنظرهای معنادار و لمس کارکنان مرد بدون رضایت آنها، فضا را مخدوش کرده است.
این گزارش منجر به تحقیق گسترده در صحنه تولید سریال شد و تحقیقات داخلی نتایج جدیدی به دست داد که در گزارش سیانان هنوز به آنها توجه نشده بود.
در ماه می نیز دادگستری بریتانیا اسپیسی را به چند مورد تجاوز جنسی متهم کرد که بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ رخ دادهاند.
با همه اینها اسپیسی هنوز قرار است در فیلمی با عنوان «پیتر پنج هشت» بازی کند و تهیهکنندگان این فیلم اعلام کردند کسانی هستند که میخواهند اسپیسی بازی نکند، اما شمار طرفداران وی در دنیا بسیار بیشتر است و آنها منتظرند تا هنرمندی که دههها از بازی وی لذت میبردند به سینما بازگردد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- در هشتاد و دومین جشنواره ونیز؛ تریلر فیلم جدید کوین اسپیسی رونمایی میشود
- مسئولان جشنواره اعلام کردند؛ جشنواره کن به کوین اسپیسی جایزه نداده است
- یک حضور غافلگیرکننده در کن؛ کوین اسپیسی جایزه یک عمر دستاورد هنری را میگیرد
- حراج خانه کوین اسپیسی برای هزینههای حقوقی
- کوین اسپیسی با ایفای نقش شیطان باز میگردد
- آیا هالیوود دوباره کوین اسپیسی را میپذیرد؟
- کوین اسپیسی تبرئه شد
- سکوت کوین اسپیسی شکست
- کوین اسپیسی از فیلم «۱۲۴۲: دروازه غرب» اخراج شد
- آشتی سینما با کوین اسپیسی در جشنواره کن
- کوین اسپیسی به پرداخت ۳۱ میلیون دلار محکوم شد
- ونسا ردگریو همبازی کوین اسپیسی نمیشود
- موافقان و مخالفان بازگشت کوین اسپیسی به سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





