جوایز ایندپندنت اسپریت که به انتخاب بهترین فیلمهای مستقل آمریکا میپردازد «دختر گمشده» را به عنوان بهترین فیلم سال انتخاب کرد.
به گزارش سینماسینما، سی و هفتمین دوره جوایز ایندپندنت اسپریت ساعتی پیش برندگان خود را انتخاب کرد.
در حالی که «دختر گمشده» ساخته مگی جیلنهال به عنوان نخستین تجربه کارگردانی وی عنوان بهترین فیلم سال را از آن خود کرد و خود وی هم بهترین کارگردان سال شد و جایزه بهترین فیلمنامه را هم دریافت کرد، سایمون رکس از «موشک سرخ» و تیلر پیج از فیلم «زولا» بهترین بازیگر مرد و زن نقش اول شدند.
در بخش سینمایی «عبور» و «زولا» (که یک جایزه هم برای تدوین برد) تنها فیلمهایی بودند و که ۲ جایزه دریافت کردند و در بخش تلویزیونی نیز «سگهای انباری» که یک کمدی درباره ۴ نوجوان بومی است که در اوکلاهما بزرگ میشوند تنها برنامه تلویزیونی بود که ۲ جایزه برد که جایزه بهترین سریال جدید از جمله آنها بود.
«عبور» هم جایزه بهترین فیلمبرداری را برد و هم روث نگا برای بازی در این فیلم بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.
در بخش بهترین فیلم بینالمللی «ماشینم را بران» از ژاپن به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد و تروی کوتسور برای بازی در «کودا» جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برد. «تابستان روح» هم عنوان بهترین فیلم مستقل را از آن خود کرد.
مراسم اهدای این جوایز که برای تجلیل از سینمای مستقل اهدا میشوند، پس از ۲ سال برگزاری به صورت آنلاین دوباره به صورت فیزیکی برگزار شد؛ آن هم در دورانی که هنوز سینمای هنری در حال چالش و پیکربندی جدید است، هنر نمایش هنوز تماشاگران قبلیاش را به دست نیاورده و فیلمهای کوچک که با بودجه پایین ساخته میشوند و جوایز اسپریت برای تجلیل از آنها برپا میشود هنوز در جذب مخاطب به سینما با مشکل مواجه است.
یکی از مجریان مراسم به شوخی گفت نگران نباشید مردم فیلمهای شما را نخواهند دید احتمالاً برای ششمین بار به تماشای هشتمین مرد عنکبوتی میروند.
با این حال فیلمهای مستقل عرصه نمایش خود را در سرویسهای استریم یافتهاند و «دختر گمشده» و «عبور» هر دو در نتفلیکس ارایه شدهاند.
همیشه جایزه اسپریت در شنبه قبل از مراسم اسکار اهدا میشد اما امسال این مراسم خیلی جلوتر از اسکار اهدا شد تا بتواند تاثیر بیشتری در انتخابهای نهایی اسکار داشته باشد. با این حال همپوشانی کمی بین برندگان اسپریت و نامزدهای امسال اسکار وجود دارد و بعید به نظر میرسد اهدای این جوایز بر انتخابهای اسکار موثر بیفتد.
در میان نامزدهای امسال جایی از فیلمهایی چون «قدرت سگ»، «بلفاست» و «لیکوریش پیتزا» که در اسکار نامزدیهای متعددی دریافت کردند نبود زیرا بودجه ساخت آنها بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار بوده است.
منبع: خبرگزار مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





