تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153777

بونگ جون هوکارگردان کره‌ای برنده اسکار از فیلمسازان سراسر جهان خواست تا از بینش خود برای به تصویرکشیدن مسائلی که در زیر سطح جامعه در حال جوشش است، استفاده کنند.

به گزارش سینماسینما، «بونگ جون هو» کارگردان فیلم معروف و موفق «اَنگل» در جریان یک مسترکلاس مجازی درباره افزایش خشونت نسبت به آسیایی‌ها در آمریکا واکنش نشان داد و گفت: «من در کره جنوبی و در فاصله‌ای دور از آمریکا قرار دارم و ناگزیرم همه چیز را در اخبار و از چشم‌انداز بیرونی دنبال کنم اما به عنوان فردی که عضوی از بشریت است و به عنوان یک شخص، مشاهده خشونت و جرایم علیه آسیایی-آمریکایی‌ها برایم بسیار ترسناک است و به آن‌چه صنعت فیلم در مقطع کنونی می‌تواند انجام دهم فکر می‌کنم».

او ادامه داد: «ساخت فیلم مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی است و نمی‌تواند گزینه مناسبی برای واکنشِ به موقع به مسائلی باشد که هم‌اکنون در بطن جامعه در حال روی دادن است. سینما مدیومی است که استفاده از آن برای واکنش به‌موقع به یک موضوع دشوار است اما از سوی دیگر فیلمسازان و خالقان آثار هنری می‌توانند در پرداختن به این مسائل جسورتر عمل کنند و از مواجهه با آن‌ها هراسی نداشته باشند».

«بونگ جون هو» با اشاره به این موضوع که به تازگی فیلم «کارِ درست را انجام بده» (ساخته اسپایک لی، ۱۹۸۹) را دیده است، این فیلم را نمونه‌ای از کامل از نوعی فیلمسازی توصیف کرد که در شرایط کنونی باید پدیدار شود و توضیح داد: «این فیلم در سال ۱۹۸۹ و سه سال پیش از ناآرامی‌های لس‌آنجلس اکران شد و تقریبا پیش‌بینی کرد که این ناآرامی‌ها روی خواهد داد.

فکر می‌کنم این نقشی است که فیلمسازان و هنرمندان می‌توانند در جامعه ایفا کنند و این تنها منحصر به پیش‌بینی آینده جامعه نیست، بلکه استفاده از بینش و آگاهی برای به تصویر کشیدن مسائلی است که هم‌اکنون در سطح زیرین جامعه در حال جوشش است، که می‌تواند بعدها منفجر شود. برای من «اَنگل» فیلمی است که تلاش دارد چنین رویکردی داشته باشد و به موضوع دارا و ندارها در یک جامعه پرداخته است و به این پرسش پاسخ می‌دهد که در زمانه کنونی منظور از فقیر بودن و ثروتمند بودن چیست؟ به عنوان یک هنرمند شما باید به نوعی به ماهیت مسائل و پرسش‌های اساسی زندگی پی ببرید و از طریق کارتان به این پرسش‌ها پاسخ دهید».

این کارگردان اهل کشور کره جنوبی در سال ۲۰۲۰ با فیلم  «َانگل» تاریخ‌ساز شد و پس از کسب جایزه نخل طلای کن، توانست برای اولین‌بار به طور همزمان جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلم جوایز سینمایی اسکار را از آن خود کند؛ اتفاقی که در تاریخ بیش از نودساله این جوایز سینمایی بی‌سابقه است.

او که نگارش همزمان دو فیلمنامه را آغاز کرده بود، نگارش یکی از آن‌ها را در دوران شیوع ویروس کرونا به پایان رسانده است. هنوز جزئیاتی درباره دو فیلمنامه جدید «بونگ جو هو» منتشر نشده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها