کیت بلانشت گفت که برای فیلم «ارباب حلقهها» هیچکس چندان پولی دریافت نکرد و دستمزد او ساندویچهای رایگان سر صحنه فیلمبرداری بود.
به گزارش سینماسینما، در حالی که «ارباب حلقهها» یکی از پرفروشترین مجموعه فیلمهای تاریخ سینماست و ۲.۹ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است، اما کیت بلانشت میگوید، لزوما به این معنا نیست که بازیگران برای حضور در سه گانه پیتر جکسون دستمزد خوبی دریافت کرده باشند.
در برنامه زنده شبانه اندی کوهن وقتی مجری برنامه از بلانشت پرسید بیشترین دستمزد را برای چه فیلمی دریافت کرده و حدس زد که حتمالا باید «ارباب حلقهها» باشد، پاسخ بلانشت این بود: شوخی میکنی؟ نه، هیچ کس برای آن فیلم پولی دریافت نکرد. وقتی کوهن از او پرسید آیا دستمزد او شامل درصدی از فروش میشده، هم بلانشت گفت: نه! از این حرفها نبود. نه، هیچی.
وی در ادامه به سابقه پیتر جکسون و فیلم کمدی زامبیهای او در سال ۱۹۹۲ که با عنوان «مخ تعطیل» در آمریکای شمالی پخش شد، اشاره کرد و گفت: من میخواستم با کسی که «مخ تعطیل» را ساخته بود کار کنم.
این بازیگر استرالیایی در سهگانه «ارباب حلقهها» در نقش گالادریل، یک جن سلطنتی از سرزمین میانه که دارای تواناییهای جادویی قدرتمندی است، بازی کرد و نقش خود را در مجموعه فیلمهای «هابیت» این کارگردان نیوزیلندی که پیشدرآمدی بر «ارباب حلقهها» بود، هم تکرار کرد.
وی تنها بازیگر «ارباب حلقهها» نیست که درباره کم بودن دستمزدش برای این حماسه فانتزی صحبت کرده و اورلاندو بلوم بازیگر نقش الف لگولاس، سال ۲۰۱۹ در یک مصاحبه گفت که برای هر سه فیلم فقط ۱۷۵ هزار دلار دستمزد گرفت.
بلانشت درباره دستمزد خود در «ارباب حلقهها» گفت: در کل ساندویچهای رایگان گرفتم. بازیگران زن آنقدر که شما فکر میکنید حقوق نمی گیرند.
این بازیگر برای تبلیغ فیلم علمی تخیلی «سرزمینهای مرزی» که از امروز (جمعه) راهی سینماها میشود، در این برنامه شرکت کرده بود. این فیلم بر اساس بازیهای ویدیویی محبوبی به همین نام ساخته شده و بلانشت در نقش لیلیت، قانونشکنی بازی کرده که پس از استخدام توسط سازنده اسلحه اطلس (ادگار رامیرز) برای یافتن دختر گم شدهاش به سیاره خانه خود پاندورا باز می گردد. در این فیلم کوین هارت، جیمی لی کرتیس، آریانا گرینبلات، فلوریان مونتهآنو، جک بلک و جینا گرشون بازی میکنند.
کیت بلانشت برای به تصویر کشیدن الیزابت یکم در درام «الیزابت» (۱۹۹۸)، برنده جایزه بهترین بازیگر زن از گلدن گلوب و بفتا شد و اولین نامزدی اسکار را کسب کرد. وی برای به تصویر کشیدن کاترین هپبورن در درام زندگینامهای «هوانورد» اسکورسیزی (۲۰۰۴) اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را گرفت و برای بازی در نقش زنی نابسامان در کمدی-درام «جاسمین غمگین» وودی آلن (۲۰۱۳) اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پیتر جکسون و سه فیلمنامه جدید؛ خالق «ارباب حلقهها» بازنشسته نشده است
- برای فعالیتهای هنری و اجتماعی؛ کیت بلانشت، یک جایزه تاریخی مهم میگیرد
- رسولاف در لیست فیلمسازان «دور از وطنِ» جشنوارهٔ روتردام
- نگرانی خانواده از تصمیم کیت بلانشت/ آیا برنده دو اسکار از بازیگری خداحافظی میکند؟
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- کیت بلانشت رئیس هیات داوران کمرا ایمیج ۲۰۲۴ شد
- اعتصاب گریبان لوکارنو را گرفت/ مذاکره با کیت بلانشت ادامه دارد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- آکادمی اسکار درباره نامزدی مشکوک تصمیم گرفت
- واکنش آکادمی اسکار به یک نامزدی مشکوک
- برندگان انجمن ملی منتقدان آمریکا؛ یک پیروزی نادر/ تاد فیلد با «تار» هت تریک کرد
- منتقدان لسآنجلس فیلم برگزیده سال را انتخاب کردند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ رقابت کیت بلانشت و برندن فریزر
- در فیلم «مدرسه خیر و شر»؛ کیت بلانشت راوی دنیای پریان میشود/ همکاری با نتفلیکس
- همکاری ترنس مالیک و کیت بلانشت در یک پروژه واقعیت مجازی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





