سریال «دنیای غرب» در حالی از یکشنبه شب (۲ اکتبر) روی آنتن رفت که خیلیها معتقدند این سریال جدید میتواند «بازی تاج و تخت» جدیدی باشد.
به گزارش سینماسینما، سریال «دنیای غرب» یا «وست ورلد» که در دنیای روباتهای انساننما و انسانهایی میگذرد که بدون تفاوتی آشکار در کنار هم زندگی میکنند، در پخش قسمت نخست بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تماشاگر داشت و حتی از قسمت نخست سریال «بازی تاج و تخت» هم که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بیننده داشت، پیشی گرفت.
این سریال که سوالهای متعددی برای طرح کردن دارد بیش از همه قصد دارد تا بپرسد جایی که هوش مصنوعی تعیین کننده میشود، جایگاه انسانیت کجاست و با چه پارامترهایی اندازهگیری میشود؟
این سریال علمی تخیلی که در عین حال در دنیای اکشن و وسترن سیر میکند با حضور نامهای بزرگی ساخته شده و آنتونی هاپکینز، اد هریس، اون ریچل وود، جیمز مارزدن، رودریگو سانتورو، تندی نیوتون و جفری رایت از جمله بازیگران آن هستند.
در عین حال در فهرست تهیه کنندگان آن نیز جیجی آبرامز و جاناتان نولان (برادر کریستوفر نولان) جای دارند.
شبکه اچ بی او که با نمایش «بازی تاج و تخت» قدرت خود را در تشخیص سریالهای پرمخاطب نشان داد، برای ساخت قسمت نخست این سریال ۲۵ میلیون دلار هزینه کرده است.
این مجموعه که قرار بود در زمان حیات مایکل کرایتون تهیه کننده و نویسنده فیلمهایی چون «ژوراسیک پارک» ساخته شود، به دنبال درگذشت او معوق ماند و آبرامز که آن موقع در تلاش برای ساخت فیلمی سینمایی برمبنای این ایده بود، در این فاصله به این نتیجه رسید که آن را در قالب یک سریال علمی – تخیلی روی آنتن ببرد.
به گفته نولان، ساختن وسترنی که باید در حقیقت یک وسترن مصنوعی خوانده شود و داستانش در آینده اتفاق میافتد، اتفاقی نادر است. وی افزود: من حدود ۱۰ سال است که دارم آماده ساخت این داستان می شوم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم جوایز «جوی» برگزار شد/ هاپکینز، فریمن و دیگر ستارهها در عربستان
- در پی آتشسوزیهای گسترده در لسآنجلس؛ کدام سلبریتیهای هالیوودی خانهشان خاکستر شد؟
- هفته پایانی فیلسوف/ نگاهی به فیلم «آخرین جلسه فروید»
- جنون شکسپیری در زمانه ما/ نگاهی به فیلم «شاهلیر»
- آنتونی هاپکینز در فیلم «چشمان در درختان» بازی میکند
- اعترافات آنتونی هاپکینز در تولد ۸۵ سالگی
- «ساعتها» در سینماتک خانه هنرمندان اکران و بررسی میشود
- اهداکنندگان جوایز اسکار معرفی شدند
- بیزمان و بیمکان
- هذیان یک ذهن مغشوش؟!/ نگاهی به فیلم «پدر»
- من به چنگیز جلیلوند رای میدهم!
- هزارتوی گُنگ روحی آنتونی؛ طوفانزده و طاقتفرسا
- زین عمرِ به تعجیل دوان سوی زوال/ نگاهی به فیلم «پدر»
- اسکاری برای همه رنجکشیدههای گیتی/ درباره دو بازیگر برنده اسکار
- اسکار ۲۰۲۱، کم بینندهترین مراسم تاریخ آکادمی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





