دیلیپ کومار بازیگر سرشناس بالیوود در ۹۸ سالگی در بیمارستانی در بمبئی از دنیا رفت.
به گزارش سینماسینما به نقل از فرست پست، دیلیپ کومار که ماه پیش در بیمارستانی در بمبئی بستری شده بود به دلیل کهولت سن و مشکلات تنفسی درگذشت.
وی که در آیسی یو تحت معالجه بود دیروز از دنیا رفت. این خبر توسط خانواده و دوستان وی در توییتر تایید شده است.
این بازیگر که از نمادهای بالیوود محسوب می شد اواخر ژوئن و در پی وقفههایی که در تنفس برایش پیش میآمد به بیمارستانی غیرکوویدی منتقل شده بود. وی آن زمان پس از خارج کردن مایعات اضافی در ریهها از بیمارستان مرخص شده بود.
کومار در طول پنج دهه حضور در بالیوود در فیلمهای مهمی بازی کرد و آخرین بار در فیلم «قلعه» در سال ۱۹۹۸ جلوی دوربین رفت.
اولین فیلم وی با عنوان «جوار باتا» سال ۱۹۴۴ یعنی زمانی که ۲۲ سال داشت اکران شد و در نهایت با فیلم «جاگنو» در سال ۱۹۴۷ به شهرت رسید. وی ۲ سال بعد در کنار همشهریاش راج کاپور در فیلم ملودرام «انداز» با حضور نرگس بازی کرد که موفقیت مادی فیلم کومار را به یک ستاره بدل کرد.
«دیوداس» (۱۹۵۵)، «آزاد» (۱۹۵۵)، «مغول اعظم» (۱۹۶۰)، «قانون» (۱۹۸۲)، «کارما» (۱۹۸۶) از دیگر فیلمهای کومار هستند که در میان پرفروشترین فیلمهای صنعت سینمای هند جای دارند.

آمیتاب باچان بلافاصله با انتشار این خبر عکس مشترکی منتشر کرد و درگذشت اسطوره بازیگری را تسلیت گفت. وی نوشت: اگر زمانی تاریخ سینمای هند نوشته شود به ۲ دوره پیش از دیلیپ کومار و پس از آن تقسیم میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراث جاودانه راج کاپور؛ گفتگو با رانبیر کاپور در جشنواره فیلم هند
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- نماد بالیوود تجلیل شد؛ جشنواره لوکارنو به شاهرخ خان جایزه داد
- دولت به دنبال مستمسک قانونی برای برخورد با اهالی فرهنگ و هنر
- آمیتاب باچان جوان در جشنواره ۳ قاره فرانسه/ نمایش ۸ فیلم قدیمی
- روزی روزگاری بالیوود
- همکاری آمازون با آمیتاب باچان/ صدای ستاره بالیوود برای الکسا استفاده میشود
- لغو جشنواره فیلم مومبای/ برگزاری جشنواره بمبئی به سال آینده موکول شد
- پیام آمیتاب باچان به مردم/ تشکر ستاره بالیوودی درگیر با کرونا از هوادارانش
- آمیتاب باچان در بیمارستان بستری شد/ ابتلای بازیگر مطرح بالیوود به کووید-۱۹
- معرفی فیلمهای شاهرخ خان که سال آینده روی پرده میروند
- ستاره بودن ویژگی ذاتیاش بود/ به بهانه مرگ زودهنگام عرفان خان
- بازیگر میلیونر زاغهنشین درگذشت/ بالیوود در سوگ عرفان خان
- ستاره بالیوودی در میدان مبارزه با کرونا/ دفتر شخصی شاهرخ خان در اختیار ستاد قرنطینه بمبئی
- اهدای دکترای افتخاری به شاهرخ خان در دانشگاه ملبورن استرالیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





