فروش جهانی فیلم سینمایی «دیو و دلبر» از یک میلیارد دلار هم بیشتر شد.
به گزارش سینماسینما، «اسکرین دیلی» نوشت: «دیو و دلبر» اثر رئال انیمیشن کمپانی «دیزنی» فروش بیش از یک میلیارد دلاری را در سینماهای جهان تجربه کرد و به ۱۳ فیلم قبلی این کمپانی که چنین فروشی داشتهاند، پیوست.
این فیلم که اقتباس جدیدی از انیمیشن محبوب سال ۱۹۹۱ «والت دیزنی» است، هماکنون عنوان پرفروشترین فیلم سال ۲۰۱۷ و پرفروشترین فیلم رئال انیمیشن تاریخ سینمای جهان را دارد.
«دیو دلبر» که «اما واتسون» و «دن استیونز» در آن نقشهای اصلی را ایفا کردهاند، روز چهارشنبه فروشی ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری را تجربه کرد و فروش بینالمللی آن به یک میلیارد و ۲۴ دلار رسید. فروش این فیلم تنها در سینماهای آمریکای شمالی ۴۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار گزارش شده است.
سینماهای چین با رقم ۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، بیشترین آمار فروش «دیو و دلبر» با کارگردانی «بیل کندون» و فیلمنامهنویسی «استفن چبووسکی» را داشتهاند و پس از آن انگلستان با ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است. برزیل، کره جنوبی، مکزیک، استرالیا، آلمان، ایتالیا و اسپانیا هم در رتبههای بعدی قرار دارند.
«والت دیزنی» چند سالی است که ساخت فیلمهای جدید براساس انیمیشنهای کلاسیک خود را در برنامه قرار داده. این کمپانی فیلمسازی پیشتر «شرور»، «کتاب جنگل» و «سیندرلا» را نیز از این مجموعه به صورت رئال انیمیشن (لایواکشن) روانه پرده نقرهای کرده که همگی در گیشه موفق بودند و ساخت فیلمهایی بر اساس انیمشینهای کلاسیک «علاءالدین»، «مولان»، «شیر شاه»، «پری دریایی کوچک»، «الیور توئیست» و «سفیدبرفی» نیز در دستور کار قرار دارند.
کمپانی «دیزنی» همچون سال گذشته که به فروش جهانی هفت میلیارد دلاری دست یافت و چهار محصولش فروش میلیاردی داشتند، سال ۲۰۱۷ را نیز قدرتمند آغاز کرده است. قسمتهای جدید «نگهبانان کهکشان»، «ماشینها»، «ثور» و «جنگ ستارگان» که همگی از محصولات این کمپانی هستند نیز در ادامه سال اکران خواهند شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- «چیزهای کوچک اینچنینی»؛ زیر سایه ترس
- دیزنی اعلام کرد؛ اکران «یخزده ۳» در سال ۲۰۲۷
- دیزنی با «ددپول و ولورین» ۳ میلیارد دلاری شد
- با دلایل اعلام نشده؛ پروژه دیزنی درباره ایران متوقف شد
- دیزنی ۱۰۰ سالگیاش را جشن میگیرد/ آغاز دومین قرن خلق جادو
- «دیو و دلبر» یک هفته تمدید شد
- وقتی عشق معجزه میکند/ نگاهی به نمایش «دیو و دلبر»
- «آسمان نیمه شب» برنده جوایز انجمن جلوههای بصری شد
- دیزنی یکی از به یاد ماندنیترین انیمیشنها را بازسازی میکند
- انیمیشن «بامبی» بازسازی میشود
- پس از «شیرشاه» و «علاءالدین»، دیزنی لایو اکشن «کارآگاه گجت» را میسازد
- دیزنی رکورد تاریخی خود را شکست
- شروع انفجاری «شیر شاه» در آمریکای شمالی
- کمپانی دیزنی پنج میلیون دلار به کلیسای نوتردام اهدا کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





