لئوناردو دیکاپریو فیلم جدیدش «نبردی پس از نبرد دیگر» را بازتاب جهان قطبی امروز و افراطگرایی حاضر خواند و گفت: این فیلم آینهای در برابر جامعه ماست.
به گزارش سینماسینما، فیلم «نبردی پس از نبرد دیگر» ساخته پل توماس اندرسون با تحسینهای زیادی روبرو شده است. اما این فیلم که در نقد ورایتی از آن به عنوان «تصویری مسحورکننده از آمریکای پلیسی» یاد شده، از نظر دی کاپریو بازیگر فیلم، چیزی بیش از یک فیلم صرفاً سرگرمکننده برای تماشاگران و منتقدان است.
لئوناردو دیکاپریو که در این فیلم نقش یک انقلابی سابق پارانوئید را بازی میکند که خارج از شبکه زندگی میکند، باور دارد که این فیلم ماهیت دوقطبی فزاینده جامعه امروز ما را تصویر میکند.
وی که برای اولین نمایش فیلم در لندن حضور داشت، به بیبیسی گفت: این فیلم آینهای در برابر جامعه قرار میدهد و تفرقه در فرهنگ امروز و این واقعیت را که این همه دوقطبی وجود دارد، تصویر میکند. او عنوان کرد که به نظرش «نبردی پس از نبرد دیگر» جریان پنهان جالب درباره افراطگرایی را نشان میدهد.
این فیلم که شان پن، بنیسیو دل تورو، چیس اینفینیتی، رجینا هال و تیانا تیلور نیز در آن بازی میکنند، یک فیلم طنز سیاه با ترکیبی از اکشن است و داستانش در آمریکایی اتفاق میافتد که به یک حکومت پلیسی فاشیستی بدل شده و مهاجران دستگیر و در بازداشتگاهها نگهداری میشوند و گروهی از چریکهای بیسروپا تلاش میکنند تا رژیم استبدادی را مختل کنند.
دیکاپریو که با این فیلم برای اولین بار با اندرسون همکاری کرده همچنین گفت به نظرش انسانیت در تمام شخصیتهای اصلی علیرغم تفاوتهای بارزشان نمود دارد.
وی بیان کرد: این فیلم درباره شخصیتهاست، من یک شخصیت اصلی ناقص هستم و شما میتوانید با آنها و مبارزاتشان ارتباط برقرار کنید و این کار آسانی نیست.
«یک نبرد پس از نبرد دیگر» از همین حالا به عنوان یکی از مدعیان قطعی جوایز اسکار مطرح است. اندرسون با «لیکوریش پیتزا» در سال ۲۰۲۲ نامزد ۳ جایزه اسکار شد و «رشته خیال» در سال ۲۰۱۸ هم ۶ نامزدی اسکار کسب کرد و جایزه بهترین طراحی لباس را از آن خود کرد.
دی کاپریو همچنین گفت که اندرسون فیلمهای زیادی ساخته اما این یکی دقیقا چیزی است که او دلش میخواست.
منبع: خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به کارگردانی مایکل مان؛ کریستین بیل، دیکاپریو را در «مخمصه ۲» همراهی میکند
- دیکاپریو، پن و موسیقی گرینوود؛ مثلث قدرت در «نبردی پس از دیگری»
- یک بنبست در همکاری دو سینماگر؛ چرا اسکورسیزی، امسال فیلم خود را نساخت؟
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- سوپراستارهایی که از صفر شروع کردند و ثروتمند شدند
- جرج کلونی همبازی محمدرضا گلزار+ اظهارنظر دی کاپریو!/ کارتون
- دیکاپریو، اوباما را به چالش کشید
- دی کاپریو و داونی جونیور شانس بازی در نقش مولانا و شمس را دارند
- اولین سلفی لئوناردو دی کاپریو خبرساز شد
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما





