«آنت بنینگ»، بازیگر آمریکایی به عنوان اولین زن در ۱۱ سال اخیر در راس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره معتبر ونیز قرار گرفت.
به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، «بنینگ» ۵۹ ساله در حالی ریاست هیئت داوران بخش رقابتی قدیمیترین جشنواره سینمایی جهان را بر عهده گرفته که تاکنون چهار بار نامزد جایزه اسکار شده و نقشآفرینی در فیلمهایی چون «زیبای آمریکایی»، «بچهها خوبند» و فیلم جدید «زن قرن بیستم» را در کارنامه دارد.
وی اولین زنی در ۱۱ سال اخیر و ششمین زن در تاریخ جشنواره فیلم ونیز است که رئیس هیت داوران شده و پیش از این زنان سینماگری شامل «کترین دنوو» (۲۰۰۶)، «گونگ لی این» (۲۰۰۲)، «جین کمپیون» (۱۹۹۷)، «سوزو چکی دامیکو» (۱۹۸۰) و «سابین آزما» (۱۹۸۷) این مسئولیت را بر عهده داشتهاند.
«آلبرتو باربارا»، دبیر جشنواره فیلم ونیز در اینباره گفت: “زمان آن بود که فهرست طولانی روسای هیئت داوران مرد را قطع کنیم و از یک استعداد درخشان و زن الهامبخش برای نشستن بر مسند هیئتد داوران بخش رقابتی استفاده کنیم. از این که «آنت بنینگ» این مسئولیت را پذیرفته بسیار خوشحالم و او این نقش را با استفاده از جایگاه، هوش و استعدادی که طول دوران حرفهای خود در اروپا، هالیوود و روی صحنه تئاتر نشان داده، ایفا خواهد کرد.
«آنت بنینگ» نیز در این واکنش به این انتخاب گفت من نیز از درخواست برای ریاست جشنواره ونیز مفتخرم. بیصبرانه در انتظار تماشای فیلمها و همکاری با دیگر اعضای هیئت داوران برای جشن گرفتن بهترین آثار سینمای جهان امسال هستم.
هیئت داوران جشنواره ونیز مسئولیت انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم جشنواره را دارد. سال گذشته «سم مندس» کارگردان آمریکایی رئیس داوران جشنواره ونیز بود.
هفتادوچهارمین جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۳۰ اوت تا ۹ سپتامبر (۸ تا ۱۸ شهریورماه) در ایتالیا برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنت برانا چگونه «مرگ بر روی نیل» را از نو تصویر کرد/ چرخش در آبهای ناشناخته
- رخشان بنیاعتماد، نوید محمدزاده و وحید جلیلوند در اختتامیه جشنواره ونیز/ عکس
- دومین جایزه سینمای ایران از جشنواره ونیز/ جایزه کارگردانی برای وحید جلیلوند
- نظر دبیر جشنواره فیلم ونیز درباره تغییر بزرگ سینما
- رقابت «آرنوفسکی»، «کلونی» و دیگران برای شیر طلای «ونیز»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





