
اولیویه آسایاس، فیلمساز سرشناس فرانسوی، ریاست هیات داوران بینالملل هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو را برعهده گرفت.
به گزارش سینماسینما، اولیویه آسایاس، فیلمنامهنویس و کارگردان آثاری چون «خریدار شخصی» و «ابرهای سیل ماریا» است و جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را در کارنامه دارد.
این فیلمساز در راس هیات داوران بینالملل جشنواره فیلم لوکارنو، برنده جایزه بزرگ جشنواره؛ پلنگ طلایی جشنواره لوکارنو، را انتخاب خواهد کرد.
آسایس دو بار با فیلمهای «ابرهای سیل ماریا» و «خریدار شخصی» در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم کن شرکت کرده است. او در شصتونهمین دوره جشنواره کن برای فیلم «خریدار شخصی» برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.
جشنواره لوکارنو ضمن اعلام خبر ریاست آسایاس بر هیات داوران بخش بینالملل، او را فیلمسازی مولف خواند که استعداد بازیگران را در فیلمهایش کشف میکند. کریستن استوارت برای بازی در فیلم «ابرهای سیل ماریا» جایزه سینمایی معتبر سزار را از آن خود کرد.
در این دوره جشنواره فیلم لوکارنو، یسری نصرالله کارگردان سرشناس مصری ریاست هیات داوران بخش فیلمسازان اکنون و سابین آزما هنرپیشه نامآشنای فرانسوی ریاست هیات داوران بخش فیلمسازان فردا را برعهده دارند.
هفتادمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو از ۱۱ تا ۲۱ مرداد (دوم تا دوازدهم ماه اوت) برگزار خواهد شد.
منبع: خبرآنلاین به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست





