سام اسمیت خواننده و ترانهسرای بریتانیایی برنده جایزه گرمی ترانه اصلی «اسپکتر» بیست و چهارمین فیلم مجموعه سینمایی جیمز باند را ضبط کرد.
به گزارش سینماسینما، ترانهای که سام اسمیت برای فیلم «اسپکتر» (Spectre) نوشته و ضبط کرده است، «نوشته روی دیوار» (Writing’s On The Wall) نام دارد.
خواننده ۲۳ ساله سهشنبه صبح در گفتوگو با رادیو بیبیسی این خبر را اعلام کرد. او گفت این آهنگ را ژانویه پیش تنها در ۲۰ دقیقه نوشت و این سریعترین زمانی است که تاکنون برای نوشتن یک آهنگ صرف کرده است. او همچنین گفت در این مدت تمام تلاش خود را کرد که این مسئله رسانهای نشود.
«نوشته روی دیوار» از ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) برای خرید در دسترس قرار میگیرد. پس از ترانهای که تام جونز در ۱۹۶۵ برای فیلم «تاندربال» ضبط کرد، این اولین ترانه اصلی فیلمی از جیمز باند است که یک هنرمند بریتانیایی به تنهایی نوشته است.
اسمیت همچنین با انتشار خبر همکاری خود با «اسپکتر» در صفحههای شخصی خود در فیسبوک و اینستاگرام، این پروژه را یکی از نقاط برجسته دوران کاری خود و باعث «افتخار» دانست.
«اسپکتر» با بازی دانیل کریگ در نقش مأمور ۰۰۷ اولین بار در دنیا ۲۶ اکتبر (۴ آبان) در بریتانیا و ایرلند روی پرده میرود. این فیلم از ۶ نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکای شمالی و دیگر کشورها به نمایش درمیآید. «اسپکتر» را سام مندس کارگردانی کرده است.
سام اسمیت سال گذشته با دریافت چهار جایزه پیروز بزرگ پنجاه و هفتمین دوره جوایز سالانه گرمی لقب گرفت. او برای قطعه «با من بمان» (Stay With Me) جوایز بهترین هنرمند جدید، آهنگ سال و رکورد سال را از آن خود کرد و برنده جایزه بهترین آلبوم پاپ سال هم شد. او در کنار فارل ویلیامز و بیانسه در شش بخش نامزد دریافت جوایز گرمی بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





