تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 77264
کلود للوش کارگردان فرانسوی برنده جایزه اسکار با انتشار یکی آگهی در روزنامه «لا پاریزین» از دزدها درخواست کرد تا فیلمنامه «آری و نه» را به او بازگردانند.

به گزارش سینماسینما، کیف حاوی تنها نسخه از تازه‌ترین فیلمنامه کلود للوش کارگردان سرشناس سینمای فرانسه با عنوان «آری و نه»‌ از جلوی دفتر کارش به سرقت رفت. سارقان همراه با این فیلمنامه یادداشت‌های قدیمی این کارگردان را نیز با خود بردند.

للوش که سال ۱۹۶۶ نخل طلای جشنواره کن را از آن خود کرد با انتشار یک آگهی در روزنامه «لاپاریزین» از دزدها تقاضا کرد که فیلمنامه و یادداشت‌هایش را به او بازگردانند. للوش فیلمنامه «آری و نه» را با استفاده از این یادداشت‌ها نوشته بود و در آن داستان چند نسل از دو خانواده را از سال ۱۹۳۷ تا امروز روایت کرده بود.

کارگردان ۸۰ ساله برنده اسکار و گلدن گلوب اعلام کرد که فقط همان یک نسخه از فیلمنامه وجود دارد و مهم‌تر از آن یادداشت‌ها هستند که نمی‌توان جایگزینشان کرد.

در متن آگهی للوش در روزنامه آمده است: «آن‌ها آدرس مرا دارند. من اینجا از آن‌ها درخواست می‌کنم و منتظر می‌مانم تا معجزه روی دهد. آن یادداشت‌ها یک عمر همراه من بودند.»

کیف للوش مقابل دفتر کار او در پاریس به سرقت رفته است. این کیف علاوه بر فیلمنامه و یادداشت‌ها حاوی مدارک شخصی و بیش از ۱۸ هزار دلار پول نقد بود.

تازه‌ترین فیلم‌های با کارگردانی للوش در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ روی پرده سینما رفت. او در گفت‌وگویی تازه اعلام کرد که علیرغم به سرقت رفتن فیلمنامه همچنان قصد ساختن فیلم را دارد اما ساخت آن حداقل یکسال به تعویق خواهد افتاد.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها