تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۰۱ - ۱۶:۴۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 66829

شهر سن سباستین واقع در شمال اسپانیا از امشب (جمعه)، به مدت ۹ روز میزبان شصت و پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، این جشنواره درحالی‌ از کارگردانان ، هنرپیشه ها و دوستداران هنر هفتم استقبال خواهد کرد که امسال برای نخستین بار در تاریخ این رویداد، در بخش های مختلف آن فیلم های تلویزیونی و سریال ها شرکت دارند.
بخش اعظم فیلم هایی‌ که در این جشنواره ارائه می‌ شود، بهترین آثار سال بوده هرچند که بیشترین تعداد فیلم ها در بخش مسابقه اصلی‌ از کشور میزبان نیستند.
رئیس هیأت داوران جشنواره امسال سن سباستین را «جان مالکوویچ» هنرپیشه و کارگردان معروف آمریکایی به عهده دارد و حضور بازیگران مطرح سینما همچون «گلن کلاز» ، «آرنولد شوارتزنگر» ، «آلیسیا ویکاندر« ، برادران «جیمز و دیو فرانکو» به فضای این جشنواره ، شور و شوق مضاعف می‌ دهد.
همچنین «پنلوپه کروز» و «خاویر باردم» که این روزها درحال بازی در فیلم جدید «اصغر فرهادی» کارگردان ایرانی برنده دو جایزه اسکار هستند نیز یک حضور بسیار پر سریعی در این جشنواره خواهند داد زیرا باید در فیلمبرداری حضور یابند.
در این دوره ، ۲۱۲ اثر سینمایی ، مستند ، کارتون و غیره در بخش های مختلف که شامل بخش مسابقه ، مروارید ، استعدادهای جدید ، آمریکای لاتین ، آثار تولید شده در اسپانیا ، آثار تولید شده در ایالت باسک اسپانیا ، مرور آثار و فیلم دانشجویی می‌ باشد ، شرکت دارند.
در این رابطه ، ۲۵ فیلم بخش مسابقه‌ را تشکیل می‌ دهند که ۱۸ فیلم برای جایزه صدف طلایی با هم به رقابت می‌ پردازند.
در این دوره از جشنواره ، هیچ فیلم ایرانی شرکت ندارد اما «میلاد عالمی» کارگردان ایرانی مقیم دانمارک با فیلم دلربا (the charmer ) در بخش کارگردانان جدید شرکت می‌ کند.
این فیلم ،داستان یک درام روانشناختی در مورد اسماعیل، یک جوان ایرانی است که به شدت به دنبال شناختن زنانی می‌ گردد که بتوانند اقامت وی در دانمارک را تضمین کند .در حالی‌ که زمان وی در حال تمام شدن است ، اسماعیل عاشق شده و با گذشته خود روبرو می‌ شود.
فیلم مذکور به مسائل نژادی ،اجتماعی و مبارزه برای یک زندگی‌ بهتر می‌ پردازد.
برنامه امسال این جشنواره ، شامل حضور قوی فیلم های آمریکای لاتین موسوم به افق های لاتینی است که در این دوره آرژانتین به عنوان کشور اصلی‌ این قاره شرکت دارد. در این قسمت بهترین فیلم های جدید و نیمه جدید کارگردانان آمریکای لاتین به روی پرده می‌ رود .
در این رابطه ، «ریکاردو دارین» هنرپیشه معروف آرژانتینی ، یکی‌ از کسانی‌ خواهد بود که جایزه دستاورد یک عمر فعالیت هنری موسوم به جایزه ‘دونوستیا’ را افزون بر «مونیکا بلوچی» هنرپیشه ایتالیائی و «اگنس واردا» فیلمبردار بلژیکی از این جشنواره دریافت خواهد کرد.
از سوی دیگر ، «آنتونیو باندراس» هنرپیشه معروف اسپانیایی، جایزه ملی‌ فیلم را دریافت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها